Patrząc na koncepcyjnego S-MAXa od razu widać przywiązanie do globalnego języka stylistycznego marki. Widać dużą osłonę chłodnicy w charakterystycznym stylu rybiej paszczy, czy wąskie klosze reflektorów wyraźnie poprowadzone na boki karoserii. Opływowa stylistyka karoserii otrzymała wydatną linię przetłoczenia bocznego, chromowane elementy dekoracyjne i lampy utrzymane w nowoczesnym stylu.
>>> Ford Focus ST kombi 2.0 EcoBoost - TEST rodzinnej sportówki <<<
Całość docelowo będzie skrywać przestronne i funkcjonalne wnętrze z układem foteli przystosowanym do przewozu nawet siedmiu osób. Koncepcyjna wersja posiada natomiast w kabinie pasażerskiej cztery pełnowymiarowe fotele z zagłówkami oraz piąte siedzenie umieszczone centralne w tylnym rzędzie, które może zostać złożone. Wnętrze wykończono skórą i elementami imitującymi włókno węglowe. Poza zaawansowanymi systemami łączności oraz multimedialnymi bajerami, inżynierowie zastosowali też nową wersję systemu Ford SYNC. Z ciekawostek monitoruje on samopoczucie pasażerów poprzez czujniki glukozy i tętna zamontowane w fotelach.
Kolejną innowacją jest jednostka napędowa. Pod maską ulokowano turbodoładowany benzynowy motor o pojemności 1.5-litra EcoBoost z systemem zmiennych faz rozrządu. Rozwija moc osiąga 178 KM i 240 Nm momentu obrotowego. Silnik ten zadebiutuje w modelu Fusion w 2014 roku.