Ford Transit Custom PHEV wyposażony jest w układ hybrydowy, umożliwiający jazdę z wykorzystaniem jedynie napędu elektrycznego na dystansie 50 kilometrów. Układ opiera się na silniku benzynowym 1.0 EcoBoost.
Ford jest pierwszym producentem oferującym hybrydę typu plug-in w segmencie samochodów dostawczych. Takie rozwiązanie pozwala na ładowanie pojazdu z gniazdka, co zapewnia podróże z zerową emisją spalin, przyczyniając się do zmniejszenia lokalnych zanieczyszczeń powietrza. Dodatkowym atutem jest fakt, że taki samochód bez problemu będzie mógł wjechać stref niskiej emisji, czyli np. do centrów miast zamkniętych dla pojazdów spalinowych. Model PHEV wejdzie do produkcji seryjnej w drugiej połowie 2019 roku.
„Transit Custom PHEV ustanawia nowe reguły dla uniwersalnych 1-tonowych furgonów, zapewniając wszechstronną wydajność przy zerowej emisji spalin. Transit Custom PHEV nie wymaga żadnych kompromisów, oferując taką samą ładowność jak furgon z silnikiem Diesla i swobodę w odbywaniu dalekich podróży, bez konieczności zatrzymywania się, by naładować akumulatory”
– powiedział Ian Porter, główny inżynier programu Transit Custom, Ford of Europe

i
Tak samo pojemny
Transit PHEV wykorzystuje szeregowy hybrydowy układ napędowy, z przednimi kołami napędzanymi wyłącznie silnikiem elektrycznym, a nie silnikiem spalinowym. Energia do silnika jest dostarczana przez chłodzony cieczą kompaktowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 14 kWh, umieszczony pod podłogą przestrzeni ładunkowej w taki sposób, by zachować pełną objętość ładunkową oferowaną w standardowej wersji Transita Custom i gwarantując ładowność przekraczającą 1000 kg . Silnik EcoBoost napędza generator prądu, zapewniając dodatkowe ładowanie akumulatorów, gdy jest to potrzebne.
Trasit Custom PHEV posiada trzy tryby jazdy: EV Auto (ustawienie domyślne, pojazd sam określa sposób korzystania ze źródeł energii), EV Teraz (wykorzystuje tylko energię elektryczną, aż do wyczerpania akumulatorów) oraz EV Później (system dąży do utrzymania obecnego poziomu naładowania akumulatorów). Naładowanie hybrydowego Transita Custom z domowego gniazdka 240 V zajmie 5 godzin. Korzystając z szybszej potrwa to 3 godziny.

i
Testowany w prawdziwym życiu
Prototypy Ford Transit Custom PHEV przechodzą 12-miesięczne testy flotowe u londyńskich klientów Forda, obejmujących dystans przeszło 50 tys. km. Samochody dostawcze wyposażone w systemy telematyczne zbierają dane na temat wydajności operacyjnej i środowiskowej, w tym schematy ładowania akumulatorów, rodzaje podróży i rzeczywisty zasięg z napędem całkowicie elektrycznym podczas użytkowania m.in. przez firmy kurierskie, budowlane i usługowe, a także przez policję.
Nie tylko hybryda
Ford podczas targów przedstawił także ulepszenia oferty modelu Transit Custom, w tym zmodernizowany 2-litrowy silnik EcoBlue o mocy 185 KM. Jest to pierwszy w segmencie wariant z układem napędowym typu „mild hybrid”, opartym na silniku Diesla.
Nowy hybrydowy samochód dostawczy Forda jest kluczowym elementem globalnego zaangażowania marki w elektryfikację. Ford zainwestował 11 miliardów dolarów na stworzenie do 2022 roku oferty 40 zelektryfikowanych pojazdów, w tym 16 pojazdów całkowicie elektrycznych. Jak widać elektrykiem lub hybrydą nie musi być tylko miejskie autko, ale ekologiczny może być także dostawczak.