Nowa skrzynia biegów o szerszej rozpiętości przełożeń, pozwalającej silnikom pracować z najwyższą wydajnością, to rozwiązanie dla podwozi Forda Transita z napędem na tylną oś, w których preferowane są wygodniejsze w użytkowaniu przekładnie automatyczne. Inteligentna przekładnia ta została już sprawdzona w modelach Ranger i F150, a także w rozwijającym wysokie osiągi sportowym Mustangu.
Sprawdziliśmy: Czy Ford Mustang może być autem rodzinnym? Dla chcącego nic trudnego
Nowa skrzynia będzie dostępna w wersjach Transita napędzanych na tylne koła przez najnowszy 2.0-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue HDT (Heavy Duty) o mocy 170 KM. Rozwiązanie to przeszło intensywne testy wydajności i trwałości, aby gwarantować skuteczność w pojazdach pracujących przy dużym obciążeniu, w napiętych harmonogramach, używanych często do holowania. Skrzynia inteligentnie dobiera właściwy bieg we właściwym czasie i ma zdolność łatwego przenoszenia większego momentu obrotowego i mocy. Przekładnia współpracuje z systemem Auto Start-Stop, przyspieszenie rozwijane jest w sposób płynny, a przyrost odczuwalny przy niskich prędkościach i przy ruszaniu z miejsca.
– Kierowcy Transita docenią płynny przyrost mocy oferowany przez wiodącą w swojej klasie, 10-biegową automatyczną skrzynię biegów, a operatorzy flot odniosą korzyści jakie daje jej trwałość i wydajność – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny ds. pojazdów dostawczych, Ford of Europe. – Automatyczna przekładnia, zastosowana w wersjach Transita przeznaczonych do pracy z dużym obciążeniem, wpływa korzystnie na komfort prowadzenia i oferuje doskonałą zdolność holowania, podkreślając charakter i potencjał wytrzymałych pojazdów oraz ich właściwości jezdne – które zbudowały reputację Transita wśród właścicieli firm.
Sprawdziliśmy: Ford Mustang Bullitt 5.0 V8 6MT: gwiazda kina akcji we współczesnym wydaniu - TEST, OPINIA, WIDEO
Produkowany już na pełnych obrotach nowy układ przeniesienia napędu jest elementem udoskonaleń wprowadzonych w Transicie w 2019 r., na które złożyły się bardziej ekonomiczne układy napędowe (w tym zelektryfikowane EcoBlue Hybrid), podniesiona ładowność i usprawniony system komunikacji. 10-stopniowa skrzynia biegów została wprowadzona wraz z obecnie stosowaną sześciostopniową przekładnią automatyczną, która jest dostępna wersjach Transita z napędem na przednie koła FWD, przeznaczonych do lżejszych zastosowań.
Szeroki profil potencjalnych użytkowników
Wśród wariantów Transita wyposażonych w 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów można wybierać między podwoziami 350 L3 lub 350 L4 o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg, z bliźniaczymi lub pojedynczymi kołami na tylnej osi lub autobus 18-miejscowy 460 L4 o dopuszczalnej masie całkowitej 4600 kg.
Zobacz również: Takich Transitów jeszcze nie było - debiutują Ford Transit EcoBlue Hybrid i Transit Custom PHEV
W ofercie fabrycznych opcji zabudów Forda Transita znajdują się skrzynie otwarte. Specjalizujące się w zabudowach firmy nadwoziowe, akredytowane przez Forda, mogą na zamówienie projektować i przebudowywać pojazdy bazujące na Transicie z 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów - od chłodni lub wywrotek po kampery. Oferta pojazdów dostawczych Forda obejmuje mnóstwo fabrycznych opcji, natomiast program opcji specjalnych (SVO) jeszcze bardziej ją rozszerza, aby dostosować każdego Transita do jego zadań.