W standardowym wyposażeniu przewidziano uniwersalny system FoldFlatSystem, który umożliwia przesuwanie i złożenie na płasko drugiego, a także trzeciego ( jeśli jest na wyposażeniu) rzędu foteli.
Nabywcy odnowionych fordów S-MAX i galaxy mają do wyboru szeroką gamę jednostek napędowych, w których konstruktorzy Forda wykorzystali najnowsze zdobycze techniki budowy silników. W obu modelach po raz pierwszy pojawia się nowy motor benzynowy Ford EcoBoost o pojemności 2,0 litrów, który jest zapowiedzią nowego rozdziału w historii silników benzynowych firmy.
Przeczytaj koniecznie: Nowa generacja Forda Focusa w sportowej wersji ST: Debiut we wrześniu na salonie w Paryżu
Nowa jednostka została oparta na bardzo lekkiej konstrukcji ze stopów aluminium. Zastosowano w niej układ bezpośredniego, wysokociśnieniowego wtrysku paliwa najnowszej generacji, turbosprężarkę o obniżonej bezwładności oraz układ zmiennych faz rozrządu regulowanych niezależnie dla obu wałków. 2,0-litrowy silnik EcoBoost otrzymał także zaawansowane technicznie komory spalania, których efektywna praca zapewnia uzyskanie lepszych parametrów spalania paliwa i lepszych osiągów w porównaniu z innymi silnikami benzynowymi w tym zakresie mocy.
Oprócz silnika EcoBoost pod maską obu modeli pojawi się zmodernizowany dwulitrowy diesel Duratorq TDCI w wersjach spełniających normę Euro 5, w tym po raz pierwszy w odmianie o mocy 163 KM. Nowością w układzie przeniesienia napędu będzie dwusprzęgłowa przekładnia Ford PowerShift, która łączy w sobie zalety mechanicznej i automatycznej skrzyni biegów, zapewniając bardzo wysoki komfort zmiany przełożeń.
Odnowione vany są pierwszymi modelami w historii europejskiego oddziału Forda, które zostały wyposażone w nowy system ostrzegający o pojawieniu się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy BLIS (Blind Spot Information System). Urządzenie wykorzystuje fale radarowe, które wykrywają pojawienie się innego pojazdu w strefie martwego pola widzenia lusterek bocznych i odpowiednio wcześnie powiadamia o tym kierowcę.
Przeczytaj również: Nowy Ford Explorer: Premiera pod koniec roku
Kolejną innowacją jest nastawny ogranicznik prędkości ASLD (Adjustable Speed Limiter Device), który umożliwia kierowcy zaprogramowanie określonej maksymalnej prędkości pojazdu. Dzięki temu prowadzący unika nieumyślnego rozpędzenia samochodu powyżej określonej granicy prędkości
W nowych modelach jako opcja dostępna jest uruchamiana elektrycznie blokada zamków tylnych drzwi zabezpieczająca przed ich otwarciem przez dzieci. W tym przypadku zablokowanie opuszczania szyb w tylnych drzwiach za pomocą przycisku w drzwiach kierowcy powoduje uruchomienie blokady elektrycznej zamków w tylnych drzwiach.
Oprócz nowych rozwiązań w obu modelach wprowadzono także te, które wcześniej były dostępne już w innych modelach Forda. Wśród nich są: kamera cofania pokazująca obraz z tyłu pojazdu, centralny zamek z kluczem elektronicznym Ford Keyless System oraz bardzo pozytywnie oceniany wlew paliwa Ford EasyFuel, w którym zrezygnowano z tradycyjnego korka.
Na naszym rynku ceny odnowionego S-MAXA zaczynają się od 94 450 zł, a za najtańszą wersję Galaxy trzeba zapłacić 103 100 zł.
Patrz też: Ford Focus ST znika z Europy. Dlaczego? Bo nie spełnia normy Euro 5