Mierzący 4,80 m długości i 1,60 m wysokości, Ondelios ma doskonałe parametry aerodynamiczne zainspirowane rozwiązaniami stosowanymi w lotnictwie, a jego współczynnik Cx wynosi 0,29.
Bloki świateł, zespolono z wlotami powietrza, a reflektory są wyposażone w diody o wysokiej sprawności, zapewniające większą trwałość i lepszą widoczność.
Aerodynamikę Ondeliosa podkreślają tylne światła w kształcie bumerangu, wbudowane w nadwozie i otoczone wylotami pozwalającymi na lepsze odprowadzenie strumieni powietrza z nadkoli. Przeszklona konstrukcja dachu wzmacnia wrażenie optycznej lekkości auta i zapewnia dużą ilość światła we wnętrzu.
Eleganckie wnętrze Ondeliosa w pełni odpowiada zewnętrznej stylistyce. Pomimo stosunkowo niewielkich wymiarów, Ondelios zapewnia dużą ilość miejsca w środku. Concept car jest wyposażony w trzy rzędy siedzeń i sześć pojedynczych foteli.
Czysta i płynna linia oraz szerokie płaszczyzny deski rozdzielczej nawiązują do zewnętrznej aerodynamiki. Wrażenie potęguje pojemny podwieszony schowek osłonięty podświetloną obudową.
Ondelios napędza silnik hybrydowy, obejmujący silnik spalinowy 2.0 dCi o mocy 205 KM (150 kW) oraz dwa silniki elektryczne umieszczone z przodu i z tyłu auta.
Pierwszy z nich działa jako rozrusznik i pomaga jednostce diesla przy ruszaniu z miejsca. Silnik, umieszczony na tylnej osi, napędza koła w przypadku wykrycia przez czujniki ESP utraty przyczepności, dzięki czemu Ondelios zachowuje się jak samochód z napędem na 4 koła.
Francuski arystokrata
2008-09-15
16:19
Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu firma Renault zaprezentuje swój concept car klasy S - Ondelios.