Renault Megane eVision (2022)

i

Autor: Renault Renault Megane eVision (2022)

Francuzi odsłonili karty! Czy Renault Megane eVision zdominuje segment elektrycznych kompaktów? - WIDEO

2020-10-16 10:23

Podczas konferencji eWays, francuski producent zaprezentował światu swoje nowe samochody elektryczne. Jednym z nich jest Dacia Spring, w pełni elektryczny mieszczuch o podwyższonym prześwicie, zaś drugi to kompaktowy hatchback Renault Megane eVision. Elektryczne Megane przyszłości, bazujące na modularnej płycie podłogowej CMF-EV, trafi do produkcji w przyszłym roku. Czy Renault zdominuje segment bezemisyjnych kompaktów?

Koncepcyjne Renault Megane eVision bazuje na płycie podłogowej CMF-EV, która powstała przy współpracy z Nissanem. Warto zatem od razu zaznaczyć, że francuski hatchback będzie korzystał z tych samych rozwiązań co w pełni elektryczny Nissan Ariya. Oznacza to, że za napędzanie przedniej osi auta będzie odpowiadać motor o mocy 217 KM i 300 Nm, który ma pozwolić na sprint od 0 do 100 km/h w niecałe 8 sekund.

Sprawdź: Ile pali hybrydowe Renault Megane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid? Nie jest to typowa hybryda - TEST

Stawi czoła ID.3

Silnik będzie czerpał moc z baterii litowo-jonowej o pojemności 60 kWh, która będzie w pełni kompatybilna z szybkimi ładowarkami (do 130 kW). Niestety producent nie informuje jeszcze o maksymalnym zasięgu. Nowe Megane eVision mierzy 4210 mm długości, 1800 mm szerokości i 1505 mm wysokości, a rozstaw osi mierzy równo 2700 mm. Takie gabaryty stawiają elektrycznego francuza na równi z Volkswagenem ID.3. Który okaże się lepszy?

Zobacz nasz test Volkswagena ID.3

Gotowy do produkcji

Jak podaje producent, samochód jest już prawie gotowy do produkcji. Pierwsze europejskie egzemplarze mają wyjechać z fabryki pod koniec 2021 roku. Kiedy auto trafi do sprzedaży, będzie oferowane w kilku wersjach różniących się pojemnością baterii i mocą silnika elektrycznego.

Nasi Partnerzy polecają