Koncepcyjne Renault Megane eVision bazuje na płycie podłogowej CMF-EV, która powstała przy współpracy z Nissanem. Warto zatem od razu zaznaczyć, że francuski hatchback będzie korzystał z tych samych rozwiązań co w pełni elektryczny Nissan Ariya. Oznacza to, że za napędzanie przedniej osi auta będzie odpowiadać motor o mocy 217 KM i 300 Nm, który ma pozwolić na sprint od 0 do 100 km/h w niecałe 8 sekund.
Sprawdź: Ile pali hybrydowe Renault Megane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid? Nie jest to typowa hybryda - TEST
Stawi czoła ID.3
Silnik będzie czerpał moc z baterii litowo-jonowej o pojemności 60 kWh, która będzie w pełni kompatybilna z szybkimi ładowarkami (do 130 kW). Niestety producent nie informuje jeszcze o maksymalnym zasięgu. Nowe Megane eVision mierzy 4210 mm długości, 1800 mm szerokości i 1505 mm wysokości, a rozstaw osi mierzy równo 2700 mm. Takie gabaryty stawiają elektrycznego francuza na równi z Volkswagenem ID.3. Który okaże się lepszy?
Zobacz nasz test Volkswagena ID.3
Gotowy do produkcji
Jak podaje producent, samochód jest już prawie gotowy do produkcji. Pierwsze europejskie egzemplarze mają wyjechać z fabryki pod koniec 2021 roku. Kiedy auto trafi do sprzedaży, będzie oferowane w kilku wersjach różniących się pojemnością baterii i mocą silnika elektrycznego.