Bardzo mały i lekki transporter Volkswagena ma być niedrogim, praktycznym samochodem z rozkładanym siedzeniem obok kierowcy i przestrzenią ładunkową ponad 1 m3 (1400 litrów). Propozycja ta sprawdzi się przede wszystkim w metropoliach i miasteczkach pełnych wąskich przesmyków, wymagających dużej zwrotności.
Mały e-load up! bazuje na napędzie elektrycznym, co pozwala na poruszanie się w wielkomiejskich strefach, gdzie wymagane jest zero emisji spalin. Za podstawę wozu posłużył e-up!, którego wersję seryjną można już zakupić w Niemczech. Waga autka to 1164 kilogramy, a możliwości przewozowe sięgają 306 kilogramów ładunku.
>>> Volkswagen e-Golf i VW e-up! - elektryczne nowości z Wolfsburga - FOTO <<<
Silnik elektryczny generuje maksymalnie 60 kW/82 KM, natomiast moc stała wynosi 40 kW/55 KM. Maksymalny moment obrotowy 210 Nm jest dostępny od razu po ruszeniu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,4 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do 130 km/h. Wbudowana w podłogę bateria litowo-jonowa ma pojemność 18,7 kWh. Dzięki niewielkiej masie e-load up! z ładunkiem potrafi pokonać według producenta nawet 160 kilometrów.