Do napędu posłużył benzynowy silnik V8 o pojemności 4.6-litra, generujący moc 608 KM oraz dwie jednostki elektryczne znajdujące się przy obu osiach, które rozwijają 286 KM. Dzięki temu łączna moc pojazdu wynosi 887 KM, a maksymalny moment obrotowy może sięgać aż 1280 Nm. Układ jest zespolony z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową, a napęd trafia na wszystkie koła. Litowo-jonowy akumulator ma pojemność 6,8 kWh i można go ładować poprzez ładowarkę lub w trakcie jazdy (odzyskiwanie energii z hamowania).
>>> Frankfurt 2013: Audi Sport Quattro Concept - WIDEO <<<
Przyspieszenie 0-100 km/h trwa zaledwie 2.8 s, 0-200 km/h 7.7 s, a prędkość maksymalna to 345 km/h. Porsche deklaruje, że średnie spalanie wynosi 3 litry na 100 km. Jest to możliwe dzięki trybowi E-Power, podczas którego auto korzysta tylko z silników elektrycznych. W takim przypadku zasięg wynosi do 31 kilometrów.
To czym bardzo może się pochwalić 918, to nowo ustanowiony rekord słynnego niemieckiego toru Nurburgring. Hiperauto z wynikiem 6 minut 57 sekund, ustanowiło nowy rekord 21-kilometrowej pętli, wśród produkcyjnych pojazdów dopuszczonych do ruchu ulicznego. Rezultat ten wykręcił Marc Lieb (fabryczny kierowca Porsche). Oznacza to, że konkurencyjne wozy z tej samej hiperpółki - Ferrari LaFerrari i McLaren P1 - mają ciężki orzech do zgryzienia.
W Stanach Zjednoczonych ceny Porsche 918 Spyder rozpoczynają się 845 000 dolarów. Powstanie zaledwie w 918 egzemplarzy tego modelu.