Opel prezentuje we Frankfurcie odmłodzone wydanie modelowe Insigni. Poza liftingiem obejmującym detale sylwetki i konstrukcji wnętrza, całkowita nowość to wszechstronne Country Tourer. Zmodyfikowane pod kątem bezdroży auto wykorzystuje napęd 4x4 ze sprzęgłem typu Haldex i elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD). Możliwe jest płynne przekazywanie momentu obrotowego pomiędzy osiami (a nawet pomiędzy tylnymi kołami), w zależności od danej sytuacji. Dodatkowo W standardzie znalazło się również elektroniczne sterowane zawieszenie adaptacyjne FlexRide.
>>> Opel Insignia Country Tourer rusza na podbój bezdroży <<<
Topowa Insignia OPC o sportowych osiągach, ma ulokowany pod maską benzynowy motor V6 rozwijający 325 KM i 435 Nm. Napęd przekazywany jest na 4 koła przy użyciu sprzęgła typu Haldex, współpracującego z 6-stopniową skrzynią manualną. Samochód rozpędza się od 0 do pierwszych 100 km/h w 6 sekund (Sports Tourer 6,3 sekundy) i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h. Udoskonalone podwozie w stosunku do poprzednika zawiera około 60% zmienionych podzespołów, co poprawiło właściwości jezdne oraz wskaźniki hałasu i wibracji.
/źródło wideo: x-news/