308 R wyróżnia się na tle swojego standardowego brata agresywniejszym nadwoziem. Projekt otrzymał o wiele masywniejsze zderzaki, został postawiony o 26 mm niżej nad ziemią, a w nadkola wpasowano duże obręcze kół ze stopów lekkich. Z tyłu w oczy rzucają się dwie rozstawione po bokach końcówki układu wydechowego, czy spoiler nad tylną klapą bagażnika. Ciekawe jest też malowanie, bo nadwozie w 2/3 jest czerwone, a w 1/3 ma barwę czarną.
>>> Nowy Peugeot 308: CENA w Polsce od 59 900 zł <<<
To co jednak najbardziej będzie interesować fanów kompaktowych hot hatchy, to jednostka napędowa. Sercem wozu przejętym wprost ze sportowego modelu RCZ R, jest benzynowy 1.6-litrowy motor THP. Ta turbodoładowana jednostka generuje 270 KM i 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego, współpracując z 6-biegową skrzynią manualną. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen pomoże podczas sportowych wojaży, 19-calowe felgi obute w opony o rozmiarze 235/35 R19 pozwolą na lepszą przyczepność. O odpowiednie hamowanie zadbają natomiast tarcze w rozmiarze 380 mm z przodu i 330 mm, zespolone z 4-tłoczkowymi zaciskami.
/źródło wideo: x-news/