Numerem jeden wystawy Citroena jest Cactus zapowiadający przyszłość modeli z linii C francuskiej marki. Konstrukcja posiada przesunięte maksymalnie w rogi koła, wysoki prześwit sięgający 21 cm, czy oryginalne bąbelkowe elementy karoserii, pochłaniające energię uderzenia, chroniące przed otarciami i zarysowaniami.
Drugim ważnym modelem jest C4 Picasso - minivan naszpikowany elektronicznymi bajerami, zbudowany od podstaw na nowej, modułowej płycie podłogowej EMP2. Przez dziwny wygląd przodu i panujący w kabinie futuryzm, wzbudzanie kontrowersji przychodzi temu autu z łatwością.
>>> Citroen C-Elysee WTCC: sedan wjeżdża na tor wyścigowy <<<
Marka Citroen w sezonie 2014 przystępuje do sportowych rywalizacji w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych. Za kierownicą modelu C-Elysee, zbudowanego od podstaw według nowych wymogów WTCC, zasiądzie Sebastien Loeb (mistrz świata w rajdach samochodowych). Źródłem napędu jest rzędowy, 4-cylindrowy silnik 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Generowana moc osiąga 380 KM i 400 Nm, którą na koła osi przedniej przekazuje 6-biegowa skrzynia sekwencyjna.
/źródło wideo: x-news/