W niedzielę 19 października GDDKiA otrzymało siedem nowych ofert w przetargu na ukończenie budowy prawej jezdni drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień - Naprawa zwanej także Zakopianką. Najniższą cenę zaproponowała firma Strabag Infrastruktura Południe (74, 533 170,01 zł), natomiast najwyższą UNIBEP i Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe (91, 187 467,98 zł). Teraz komisja przetargowa rozpocznie sprawdzanie złożonych dokumentów pod względem merytorycznym i formalnym.
Złożone oferty
Firma | Koszt realizacji |
---|---|
Strabag Infrastruktura Południe | 74 533 170,01 zł |
Mota-Engil Central Europe | 74 828 938,33 zł |
Polbud-Pomorze i Wibra Recycling Technologies | 79 879 079,42 zł |
Budimex | 81 583 535,94 zł |
Intercor | 86 100 006,40 zł |
Nowak-Mosty i P.H.U.B. Piotr Pawlica | 89 100 337,47 zł |
UNIBEP i Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe | 91 187 467,98 zł |
Wszyscy spełniają wymogi
Co istotne, wszystkie oferty mieszczą się w kwocie, którą GDDKiA zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (99 960 190,76 zł). Ponadto wszyscy wykonawcy zadeklarowali także skrócenie terminu realizacji zadania o 4 tygodnie, co oznacza, że chcą zrealizować inwestycję w ciągu 8 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Zakres prac
Zakres inwestycji obejmuje prace przygotowawcze, naprawcze, dokończenie budowy prawej jezdni odcinka drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa o długości ok. 7,6 km, miejsc obsługi podróżnych MOP Lubień i MOP Krzeczów, dojazdów technologicznych, systemu odwodnienia pasa drogowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu.
Zabezpieczone muszą zostać skarpy głębokich wykopów, a na czas wykonywania robót zapewniony powinien być dojazd do wszystkich działek sąsiadujących z pasem drogowym przez cały czas trwania budowy. Trzeba dokończyć budowę lub przebudowę sieci infrastruktury technicznej i zrealizować urządzenia ochrony środowiska (ekrany, urządzenia oczyszczania wód).
Dlaczego nowy przetarg?
GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą IDS-BUD i ALTIS-HOLDING 17 lipca br, ponieważ mobilizacja wykonawcy nie wskazywała na możliwość zakończenia budowy w terminie określonym w aneksie do umowy - do końca października 2020 r. Mówiąc wprost wykonawca nie posiadał odpowiedniej ilości sprzętu, pracowników i środków do kontynuacji robót.
Tym razem bez estakady
Z nowego przetargu na kontynuacje budowy Zakopianki wyłączono prace związane z dokończeniem estakady. Wszystko dlatego, że 1 września br. GDDKiA podpisała umowę z dotychczasowym wykonawcą (TBM Z Grzybna). Koszt prac po negocjacjach wyceniony został na 42 229 809,81 zł. Termin zakończenia robót określono na 12 miesięcy i 15 dni od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji wliczony zostanie okres zimowy (od 16 grudnia do 15 marca).