150 tysięcy internetowych kalkulacji pozwoliło na całkiem dokładne nakreślenie sytuacji na polskich drogach. Okazuje się, że najmłodszymi pojazdami poruszają się warszawiacy. Taka sytuacja nie powinna dziwić – to właśnie w stolicy odnotowuje się najwyższe zarobki, tutaj też rejestrowane są samochody finansowane w formie leasingu.
Zobacz też: Rosnące ceny OC – o ile więcej zapłacimy? [TABELA]
Warszawskie samochody mają średnio 12 lat i 163 tysiące kilometrów za sobą. Pojazdy starsze – średnio o dwa lata – znaleźć można w miastach wojewódzkich, choć statystycznie niższymi przebiegami chwalą się kierowcy Poznania, Katowic czy Krakowa.
Najwięcej kilometrów pokonują szczecińscy użytkownicy dróg, a średnia przekracza psychologiczną granicę 200 000 kilometrów. Do tego poziomu zbliżają się samochody zarejestrowane w Gorzowie Wielkopolskim oraz Lublinie.
Pisaliśmy o: Akcyza odbija się na imporcie – szokujące wyniki!
Wiek oraz najczęściej zły stan pojazdów znacząco wpływa na cen polis OC. Ubezpieczyciele skrupulatnie liczą statystyki wypadków oraz wypłacane odszkodowania. "Samochody [starsze] często są w gorszym stanie technicznym i nie mają nowoczesnych zabezpieczeń, takich jak np. kurtyny powietrzne czy wspomaganie kierowcy w sytuacji zagrożenia. Ma to wpływ m.in. na dużą i ciągle rosnącą liczbę wypadków na drogach oraz zatrważającą liczbę ofiar śmiertelnych tych kolizji" – mówi Bartosz Salwiński, współzałożyciel porównywarki OC/AC mfind.pl