Golf na sterydach

2009-03-16 17:20

Już niedługo Golf GTI nie będzie najmocniejszym "hot-hatchem" w gamie Volkswagena. Miano to przypadnie wersji GTI-R, która stanie się następcą legendarnego Golfa R32.

Zmian w stosunku do poprzednika będzie naprawdę dużo. Przede wszystkim firma pozbyła się ciężkiego 3.2-litrowego silnika V6, który napędzał poprzednie dwie generacje najbardziej sportowego Golfa. Teraz pod maską znajdzie się zmodyfikowana wersja 2.0-litrowej, czterocylindrowej, turbodoładowanej jednostki z wersji GTI.

Większa turbosprężarka oraz zmiany w oprogramowaniu jednostki sterującej pracą silnika pozwolą na wykrzesanie z motoru mocy około 270 KM, co przy masie auta porównywalnej z lekką wersją GTI powinno zapewnić rewelacyjne osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmie 5 sekund – to o 1,5 sekundy szybciej od poprzedniego Golfa R32 i zaledwie kilka dziesiątych sekundy wolniej od BMW M3! Prędkość maksymalna zostanie tradycyjnie ograniczona do 250 km/h.

Napęd przenoszony będzie na wszystkie cztery koła za pośrednictwem standardowej, sześciobiegowej przekładni manualnej lub dwusprzęgłowej skrzyni DSG.

Samochód będzie charakteryzował się także specjalnym pakietem ospoilerowania z diodami LED w reflektorach, wydatnymi nadkolami oraz potężnym układem wydechowym.