Za plecami wielka, wolnossąca V10, a jej moc przekazywana wyłącznie na tylne koła. Taka oldschoolowa kombinacja trafiła do stałej oferty Audi R8. Miłośnicy tylnego napędu mają powody do zadowolenia.
Sprawdź także: Audi RS Q8 zostało najszybszym SUV-em na Nurburgringu, jeszcze przed oficjalnym debiutem - WIDEO
Dostępne jako Coupe oraz Spyder, Audi R8 V10 RWD wraz z pojawieniem się w stałej ofercie, przeszło drobny lifting. Osłona chłodnicy singleframe została nieco przestylizowana, by jeszcze bardziej poszerzyć samochód optycznie, a między nią a maską pojawiły się szczeliny charakterystyczne dla nowego języka stylistycznego Audi. We wnętrzu również pojawił się akcent, który przypomina o tym, że "pędzona" jest tylko jedna oś - tam gdzie zazwyczaj, przed pasażerem znajduje się emblemat quattro, umieszczono plakietkę z literami "RWD".
Sercem niezmiennie jest montowany centralnie silnik V10 o pojemności 5.2 litra. Maksymalna moc wolnossącej jednostki to 540 KM, a moment obrotowy sięga 540 Nm. Mimo napędu tylko na jedną oś, według producenta powinien osiągać 100 km/h w czasie 3,7 sekundy (w odmianie Coupe). Brak napędu na 4 koła oznacza oszczędność na wadze. Tylnonapędowa wersja jest o 65 kg lżejsza od modelu z napędem quattro.
Pamiętacie R8 pierwszej generacji, w którym była dostępna manualna skrzynia biegów? Na aż tak klasyczną wersję nie ma co liczyć. Nad zmianą przełożeń czuwa automatyczna, 7-stopniowa skrzynia S tronic, a na tylnej osi znalazł się mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Audi R8 V10 RWD produkowane jest w dużej mierze ręcznie, w zakładzie produkcyjnym Audi Böllinger Höfe. Na europejskim rynku nowy model pojawi się na początku roku 2020.