Po dwóch latach obecności na rynku Cupra oferuje jeden model. Ta niezbyt imponująca gama ma się poszerzyć w przyszłym roku. Wiemy już jak będzie wyglądać Cupra Formentor, a w drodze jest jeszcze Cupra Tavascan.
Sprawdź także: Tak ewoluowała Cupra, zanim stała się wyodrębnioną marką
Seat od lat nadawał przydomek Cupra swoim sportowym modelom. Od 2 lat mamy do czynienia z Cuprą jako osobną marką, a pierwszym modelem marki stała się Cupra Ateca. SUV ma 300 KM, napęd 4Drive i automatyczną skrzynię DSG. Nadchodzące modele będą jednak zelektryfikowane - Formentor ma być hybrydą plug-in, a Tavascan, 306-konnym autem elektrycznym z napędem na obie osie.
Koncern Volkswagena widzi potencjał w sportowej marce. W ubiegłym roku zwiększono o 50% zatrudnienie, a budowa nowej siedziby niedawno się zakończyła. Nacisk kładziony jest także na motorsport. W sierpniu ogłoszono rozpoczęcie współpracy z Mattiasem Ekströmem, a Cupra zaznaczyła swoją obecność podczas Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych.
W 2019 roku jeździliśmy Cuprą Ateca i choć jest to bardzo przyzwoite auto, naszym zdaniem, między nim a Seatem Atecą nie ma krytycznych różnic. Nadchodzące modele marki będą miały szansę pokazać coś więcej, począwszy od unikalnego designu po właściwości, których na próżno szukać w Seatach. Pozostaje nam więc czekać i trzymać kciuki za Formentora (który zadebiutuje już niebawem) i Tavascana.
WIDEO - Cupra Ateca 2.0 TSI 4Drive DSG7