Japońska marka oferująca do tej pory w sprzedaży Civica z silnikami benzynowymi 1.4 i-VTEC oraz 1.8 i-VTEC, wprowadziła do gamy motorów zapowiadanego od dawna Diesla. Jednostką tą jest zbudowany od podstaw agregat o pojemności 1.6 i-DTEC, generujący moc 120 koni mechanicznych (przy 4000 obr./min). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 300 Nm, dostępny jest już od 2000 obr./min. O przełożenie napędu na koła przednie odpowiada przekładnia manualna o 6 przełożeniach.
Przy konstruowaniu zasilanego olejem napędowym i-DTEC'a, dążono do uzyskania jak najmniejszego tarcia wewnętrznego oraz ograniczenia masy samej jednostki. Dzięki zastosowaniu aluminiowej głowicy cylindrów oraz otwartego aluminiowego bloku cylindrów, masę silnika udało się zredukować o 47 kg w stosunku do poprzedniego 2.2 i-DTEC. Nowi Diesel Hondy jest teraz najlżejszą jednostką w swojej klasie.
>>> Honda Civic Sedan IX 1.8 i-VTEC - TEST od SuperAuto24.pl - wszystko o sedanie <<<
W cyklu mieszanym na przejechanie 100 kilometrów Civic ma potrzebować zaledwie 3,6 litra ON. W osiągnięciu tak niskiego zużycia paliwa dodatkowo pomaga m.in. nowy deflektor pod przednim zderzakiem oraz dodatkowe owiewki przy tylnych lampach. Przy okazji, według zapewnień Hondy, inżynierowie lepiej wygłuszyli komorę silnika, a w celu poprawy precyzji prowadzenia zmienili przełożenie układu kierowniczego i subtelnie zmodyfikowali wahacze przedniego zawieszenia.
Jednostka 1.6 i-DTEC w trzecim kwartale bieżącego 2013 roku wejdzie również do oferty modelu Honda CR-V.
Honda Civic 5d - CENA w POLSCE
.