Honda Civic IX z silnikiem Diesla w Polsce - PEŁNY CENNIK

2013-03-13 16:00

Honda Civic IX generacji dostępna dotąd tylko z jednostkami benzynowi i-VTEC, wreszcie otrzymała jednostkę wysokoprężną. Kompaktowy model z rocznika 2013 jest dostępny już w Polsce w wersji z silnikiem 1.6 i-DTEC, o mocy 120 KM i 300 Nm. Najtańsza wersja Civica 5d zgodnie z cennikiem kosztuje 82 000 zł.

Japońska marka oferująca do tej pory w sprzedaży Civica z silnikami benzynowymi 1.4 i-VTEC oraz 1.8 i-VTEC, wprowadziła do gamy motorów zapowiadanego od dawna Diesla. Jednostką tą jest zbudowany od podstaw agregat o pojemności 1.6 i-DTEC, generujący moc 120 koni mechanicznych (przy 4000 obr./min). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 300 Nm, dostępny jest już od 2000 obr./min. O przełożenie napędu na koła przednie odpowiada przekładnia manualna o 6 przełożeniach.

Przy konstruowaniu zasilanego olejem napędowym i-DTEC'a, dążono do uzyskania jak najmniejszego tarcia wewnętrznego oraz ograniczenia masy samej jednostki. Dzięki zastosowaniu aluminiowej głowicy cylindrów oraz otwartego aluminiowego bloku cylindrów, masę silnika udało się zredukować o 47 kg w stosunku do poprzedniego 2.2 i-DTEC. Nowi Diesel Hondy jest teraz najlżejszą jednostką w swojej klasie.

>>> Honda Civic Sedan IX 1.8 i-VTEC - TEST od SuperAuto24.pl - wszystko o sedanie <<<

W cyklu mieszanym na przejechanie 100 kilometrów Civic ma potrzebować zaledwie 3,6 litra ON. W osiągnięciu tak niskiego zużycia paliwa dodatkowo pomaga m.in. nowy deflektor pod przednim zderzakiem oraz dodatkowe owiewki przy tylnych lampach. Przy okazji, według zapewnień Hondy, inżynierowie lepiej wygłuszyli komorę silnika, a w celu poprawy precyzji prowadzenia zmienili przełożenie układu kierowniczego i subtelnie zmodyfikowali wahacze przedniego zawieszenia.

Jednostka 1.6 i-DTEC w trzecim kwartale bieżącego 2013 roku wejdzie również do oferty modelu Honda CR-V.

Honda Civic 5d - CENA w POLSCE

.