Honda Civic zyskała kilka poprawek, wśród których pojawiają się lepsze materiały wykończeniowe, zmodernizowany system infotainment oraz poprawiona ergonomia. Japończycy wysłuchali użytkowników i dodali przyciski oraz pokrętło w sąsiedztwie ekranu dotykowego.
Charakterystyczne nadwozie modelu Civic dziesiątej generacji poddano zmianom stylizacyjnym, mającym podkreślić sportowe aspiracje Hondy. Pojawiły się nowe przednie elementy ozdobne, boczne listwy, tylny dyfuzor oraz subtelny tylny spojler. Wersję Civic Sport Line wyróżniają także 17-calowe felgi aluminiowe w kolorze piano black. W pełni diodowe, zintegrowane reflektory i światła do jazdy dziennej zastosowano tu zgodnie z koncepcją większej klarowności i prostoty stylizacyjnej dotyczącej całej gamy modelu Civic. Do oferty dostępnych opcji kolorystycznych modelu Civic Sport Line dołączy nowy, wyróżniający się lakier Obsidian Blue Pearl.
Porównaliśmy: Nieoczywiste, japońskie hybrydy. Subaru Forester e-BOXER vs. Honda CR-V Hybrid
Oprócz zewnętrznych detali podkreślających sportowy styl nadwozia, zauważymy także zmiany we wnętrzu, wyróżniające wersję Sport Line na tle gamy modelu Civic z roku modelowego 2020. Nowością są tu czerwone przeszycia na siedzeniach, kierownicy, gałce i osłonie mieszka dźwigni zmiany biegów i panelach drzwi oraz aluminiowe pedały nawiązujące do sportowego dziedzictwa Hondy.
W Civicu Sport Line otrzymamy w standardzie system informacyjno-rozrywkowy Honda CONNECT, który oferuje cyfrowe radio DAB i integrację ze smartfonami poprzez Apple CarPlay lub Android Auto. W wersji Executive, system zintegrowany został z kamerą cofania.
Wersja Sport Line będzie występować z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem 1.0 VTEC Turbo. Motor ten osiąga moc maksymalną 126 KM i maksymalny moment obrotowy 200 Nm, przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie 107 g/km i zużyciu paliwa od 4,8 l/100 km w skorelowanym cyklu mieszanym NEDC. Mierzona w cyklu WLTP wysokość emisji CO2 wynosi 137–152 g/km, a zużycie paliwa od 6,0 l/100 km do 6,7 l/100 km. Wersja Sport Line dostępna będzie z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT, obsługiwaną także za pomocą zamontowanych przy kierownicy manetek zmiany biegów. W ofercie dla innych wersji wyposażenia pozostaje również silnik 1.5 VTEC Turbo o mocy 182 KM oraz silnik wysokoprężny 1.6 i-DTEC rozwijający moc 120 KM.
Podobnie do pozostałych wersji Civica, Sport Line oferuje kierowcy bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego, który pomógł modelowi zdobyć najwyższe oceny w testach Euro NCAP. Uzupełnienia go rozbudowany pakiet Honda SENSING, obejmujący liczne systemy zwiększające bezpieczeństwo czynne oraz wspomagające kierowcę. Systemy są montowane we wszystkich wersjach wyposażeniowych Civica.
Pakiet systemów bezpieczeństwa obejmuje m.in. system ograniczający skutki kolizji, inteligentny tempomat adaptacyjny, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, system utrzymania pojazdu na pasie ruchu i system rozpoznawania znaków drogowych. Wyższy wariant wyposażenia oferuje również system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, zawierający system monitorowania ruchu poprzecznego. Funkcja asystenta jazdy z niewielką prędkością dostępna jest w obu opcjach wyposażeniowych Civica Sport Line (Comfort i Executive) z przekładnią CVT.