Kombi Hondy to już na pierwszy rzut oka nietuzinkowa stylistyka, obok której nie da się przejść obojętnie. Taką awangardę można albo polubić, albo stać się jej zagorzałym przeciwnikiem. To dobrze, bo Honda nie idzie na łatwiznę i stara się wywoływać emocje. Rozmiarami Civic Tourer jest dłuższy od hatchbacka dokładnie o 235 mm (długość 4535, wysokość 1480, szerokość 1770, rozstaw osi 2595 mm). Główne założenia konstruktorów oparto o funkcjonalność wozu, wspartą zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi. Trzeba przyznać, że się to udało, bo obecnie nie ma w segmencie C tak pojemnego kombi, jak japońska nowość. Pojemność przestrzeni wynosi aż 624 litry, a po złożeniu oparć kanapy objętość wzrasta do 1668 litrów. Zastosowano też układ tylnych siedzisk Magic Seats znany z hatchbacka, pozwalający na podniesienie kanapy i stworzenie płaskiej podłogi.
DOSTĘPNE SILNIKI
Pod maską inżynierowie umieścili skromną paletę silników. Klienci mają do wyboru tylko jeden z dwóch silników. Pierwszy wolnossący benzynowiec o pojemności 1.8-litra ze zmiennymi fazami rozrządu i-VTEC, generuje moc 142 KM i 174 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi motor to ekonomiczny diesel i-DTEC o pojemności 1.6-litra. Według danych producenta pierwszy z nich zużywa w cyklu mieszanym ok. 6,2 litra benzyny na każde 100 km, natomiast silnik wysokoprężny na pokonanie tego dystansu potrzebuje około 3,8 litra oleju napędowego. Napęd na koła przednie przekazuje 6-biegowa przekładnia manualna. Dla silnika benzynowego jest w opcji 5-stopniowa zautomatyzowana skrzynia (dopłata 4 000 zł). Auto standardowo wyposażono w ECON oraz Start/Stop. Systemy te mają pomóc w uzyskaniu niższego spalania.
Przeczytaj też: TEST SuperAuto24.pl - Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC: Pierwsza jazda pojemnym kombi
NOWE SYSTEMY
W aucie zadebiutował system adaptacyjnych amortyzatorów. Tylna oś oparta o belkę skrętną z olejowymi poduszkami i mocowanymi osobno sprężynami, w bogatszych wersjach Lifestyle i Executive ma zamontowaną dwuwarunkową regulację siły tłumienia (Adaptive Damper System). Pierwszy zakres polega na automatycznej regulacji amortyzatorów tylnej osi po dociążeniu przestrzeni bagażowej. Drugi sposób zmiany tłumienia polega na manualnym wyborze. W deskę wkomponowano przycisk odpowiedzialny za dobór jednego, z trzech aktywnych trybów jazdy (normal, dynamic i comfort). Przednie zawieszenie to klasyczne kolumny McPhersona.
Natłok nowinek przyczynił się do podniesienia bezpieczeństwa, bo Civic Tourer dostał kilka nowych opcjonalnych układów. Należy do nich CMBS monitorujący drogę w poszukiwaniu przeszkód, potrafiący rozpocząć hamowanie w sytuacji krytycznej (do 32 km/h). Jest także aktywny tempomat ACC, pozwalający zaprogramować dowolną prędkość jazdy. Asystent świateł drogowych HSS uruchamiający automatycznie światło działa od 40 km/h, system LDW ostrzeżenia o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu włączający się od prędkości 64 km/h, czy system BSI monitorowania martwego pola z lampkami ostrzegawczymi w lusterkach bocznych, funkcjonujący od 20 km/h. Na koniec warto jeszcze wymienić TSR system rozpoznawania znaków, który na komputerze prezentuje ograniczenia prędkości i zakazy.
CENA w POLSCE
Elementami wyposażenia standardowego wersji S (przewidziana tylko dla silnika 1.6 i-DTEC) są m.in. przednie poduszki powietrzne SRS, boczne poduszki powietrzne z przodu, kurtyny powietrzne, systemy ABS/EBD/BA/VSA/HSA, układ monitorowania ciśnienia w kołach DWS, kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny i-MID, wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu SIL, elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne, kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach, układ składania tylnych siedzeń Magic Seats czy światła do jazdy dziennej LED. Klimatyzacja automatyczna, czy radio z RDS wraz z odtwarzaczem CD, są dostępne od następnego poziomu wyposażenia Comfort.
Podczas oficjalnej prezentacji prasowej samochodu, polski oddział Hondy przyznał, że w bieżącym 2014 roku szacowana jest sprzedaż około 1000 sztuk.
wersja/silnik | 1.8 i-VTEC 142 KM |
1.6 i-DTEC 120 KM |
S | - | 87 500 zł |
Comfort | 81 400 zł | 92 700 zł |
Sport | 86 100 zł | 97 400 zł |
Lifestyle | 91 700 zł | 103 000 zł |
Executive | 88 400 zł | 110 700 zł |
.
WYMIARY NADWOZIA
WIDEO - polska prezentacja Hondy Civic Tourer
/źródło: x-news/