Już poprzedni Civic Type R miał okazję nacieszyć się rekordem okrążenia (7:50,63), jednak w końcu pojawił się ktoś szybszy. Volkswagen przygotował ekstremalnego Golfa GTI Clubsport S, który przejechał Nurburgring w 7 minut 49 sekund i 21 setnych, tylko po to, by później polepszyć wynik jeszcze o dwie sekundy. Inżynierowie Hondy podeszli więc do nowej generacji ekstremalnej „eRki” bardzo poważnie.
Zobacz też: Honda Civic X - pojechaliśmy nią przywitać nową Type R!
Na początku kwietnia na legendarny tor wyjechał biały egzemplarz Civica, który pokonał trasę w 7 minut 43 sekundy i 8 dziesiątych. Oznacza to ponad 3 sekundy przewagi nad Golfem oraz o prawie 7 sekund lepszy wynik niż w przypadku poprzednika. Ten – jak wiemy – do wolnych nie należał.
Testowa Honda Civic Type R była wyposażona w klatkę bezpieczeństwa, nie miała tylnej kanapy i pozbawiona była systemu multimedialnego. Przesada? Raczej nie, bowiem Volkswagen również odchudził swojego Clubsporta S. Co więcej, plotki donoszą, że tak ogołocone auto może niedługo znaleźć się w sprzedaży. Opony na jakich poruszało się auto były w pełni legalne, lecz stworzone z myślą o torze.
Honda Civic Type R ma pod maską dwulitrowy silnik o mocy 320 koni mechanicznych które trafiają na przednią oś poprzez manualną skrzynię biegów. Pierwsze egzemplarze właśnie wjeżdżają do salonów.