Najważniejszym wydarzeniem zaplanowanym przez Hondę na genewskich targach jest premiera modelu Civic Type R Concept. Samochód ten demonstruje kierunek stylizacji nadwozia produkcyjnej wersji auta, które wejdzie do sprzedaży w 2015 roku.
Kształt i kąt pochylenia tylnego skrzydła zostały dobrane tak, aby zapewnić większą siłę docisku. Inżynierowie w stosunku do konwencjonalnej odmiany powiększyli górną i dolną części osłony chłodnicy i zastosowali wloty powietrza na masce silnika. Z kolei przednie i tylne nadkola ze zintegrowanymi wlotami powietrza zostały poszerzone, co pozwoliło zmieścić we wnękach 20-calowe koła z szerokimi oponami. Wszystkie te elementy, zapewniając optymalne chłodzenie, lepszą przyczepność i doskonałe osiągi.
Przeczytaj: TEST - Honda Civic IX kontra nowa Mazda 3 - porównanie atrakcyjnych hatchbacków
Za sprawą ekspresyjnego i eleganckiego designu, a także oferowanych osiągów, auto zostało nazwane przez projektantów "samochodem wyścigowym przeznaczonym na publiczne drogi". Odzwierciedla on walory dynamiki, z której słyną modele Hondy oznaczone symbolem "Type R". Prezentowana konstrukcja jest najbardziej ekstremalnym wcieleniem sportowej odmiany Civica, jakie kiedykolwiek wyjechało z fabryki japońskiego producenta. Civic Type R będzie pierwszym modelem w Europie wyposażonym w silnik VTEC TURBO z serii Earth Dreams Technology. Dwulitrowa, czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka z układem bezpośredniego wtrysku benzyny ma generować przynajmniej 280 KM mocy oraz spełniać wymogi normy EURO 6.