Honda oficjalnie ogłasza, że latem 2017 roku rozpocznie się w Japonii sprzedaż nowego Civica Sedana (produkcja odbywa się w Japonii) oraz produkowanych w Europie wersji hatchback i Type R. Co ciekawe Civic Type R ostatniej generacji był sprzedawany w Japonii w ograniczonej liczbie egzemplarzy, natomiast szykowany następca będzie oferowany na tym rynku bez żadnych ograniczeń.
Całkiem nowy Type R został opracowany według wytycznych tego samego programu rozwojowego, który realizowano w przypadku pozostałych wersji modelu Civic. Samochód będzie eksportowany na rynki całego świata, włączając w to Stany Zjednoczone, co oznacza, że będzie to pierwszy Type R ze znaczkiem Hondy oficjalnie sprzedawany w Ameryce Północnej.
Przeczytaj: TEST Honda Civic Type R 2.0 i-VTEC Turbo: dzikus
Na razie wciąż wiemy tylko jak wygląda Type R Prototype. Wyróżnia się on muskularną stylizacją nadwozia oraz licznymi modyfikacjami mającymi na celu poprawę właściwości aerodynamicznych. Pod przednim zderzakiem znalazł się splitter z włókna węglowego z charakterystyczną czerwoną listwą dekoracyjną, z tyłu wpasowano w zderzak dyfuzor z dwoma wydechami na środku, a na klapie umieszczono ogromne skrzydło. Są też tradycyjne logotypy "H" utrzymane w czerwonej barwie oraz wloty powietrza na masce. Klosze diodowych reflektorów i wszystkich kierunkowskazów zostały przyciemnione. W nadkolach znalazły się wielkie 20-calowe felgi (w kolorze Piano Black z kontrastującymi czerwonymi elementami) obute w opony o szerokości 245 mm.
Niestety na razie nic nie wiadomo o specyfikacji dotyczącej silnika, napędu oraz osiągów. Można jednak się domyślać, że silnikiem pozostanie stosowany obecnie benzynowy motor 2.0 i-VTEC Turbo.
Rozpoczęcie sprzedaży nowej Hondy Civic Type R w Europie zaplanowano na drugą połowę 2017 roku.