Honda Civic Type R to najbardziej wyczekiwana tegoroczna premiera Hondy. Japoński producent aut od dawna zapowiadał, że usportowiony Civic będzie bardzo szybki i przewyższy swoją mocą oraz możliwościami najlepsze konkurencyjne hot-hatche obecne w sprzedaży. Rezultat prac nad tym modelem przerósł oczekiwania fanów marki.
Sportowy kompakt Hondy został królem hot-hatchy z przednim napędem. Nowy Civic Type R udowodnił to pokonując północną pętlę (Nordschleife) niezwykle wymagającego toru wyścigowego Nurburgring (dystans 20,8 km) w 7 minut i 50.63 sekundy.
Zobacz też: TEST Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport: sprawdzony pomysł na kompakt
Nowa Honda Civic Type R została wyposażona w 4-cylindrowy silnik z serii jednostek Earth Dreams Technology, o pojemności 2.0 litra VTEC TURBO z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Generowana moc maksymalna wynosi 310 KM (przy 6500 obr./min), a maksymalny moment obrotowy 400 Nm (dostępny od 2500 obr./min). Auto rozwija prędkość maksymalną 270 km/h, przyspieszając od 0 do 100 km/h w czasie 5,7 sekundy.
Nowa Honda Civic Type R w wersji GT będzie kosztować w Polsce 144 000 zł. Na razie wiemy tylko taką ceną za wersję bazową, a na szczegółowy opis wyposażenia i cennik dodatków musimy jeszcze poczekać. Cena ta zawiera kolor nadwozia Milano Red. Pozostałe lakiery metaliczne, perłowe oraz unikatowy Championship White (stworzony specjalnie dla Type R) będą wymagać dopłaty 2000 zł.