Tak wygląda ostateczna wersja nadwozia wyścigowej Hondy Civic WTCC 2012. Wóz został poddany intensywnym testom w tunelu aerodynamicznym i został wzbogacony o masywne przednie i tylne spojlery. Dzięki temu udało się poprawić właściwości aerodynamiczne. Pojazd otrzymał sportowe malowanie, podkreślające dynamiczne linie nadwozia oraz przynależność zespołową i rajdowy rodowód nowej wyścigówki.
>>> Nowa Honda Civic IX - TEST - wszystko o nowym Civicu <<<
Zgodnie z zapowiedziami Honda wkracza z modelem IX generacji do rywalizacji WTCC. Udział w październikowym wyścigu na torze Suzuka będzie pierwszym z trzech tegorocznych startów zespołu Hondy w mistrzostwach 2012 FIA World Touring Car Championship. Zespół wystawi na razie tylko jeden samochód wyścigowy. Wyścigi w jakich weźmie udział nowa Honda Civic WTCC będą jeszcze wstępną fazą testów, co posłuży do lepszego przygotowania pojazdów Hondy startujących w WTCC na pełny sezon 2013.
Hondę Civic WTCC napędza czterocylindrowy, benzynowy silnik HR-412E o pojemności 1,6 litra z układem turbodoładowania i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka ta spełnia wszystkie normy FIA WTCC.