Po raz pierwszy wyścigową Hondę CR-Z Hybrid zaprezentowano w 2010 roku na targach SEMA w Las Vegas, a opracował ją oddział Honda Performance Development (HPD).
Przeczytaj koniecznie: Hybrydowe Audi A3 e-tron Concept
Hybrydowa Honda CR-Z Racer wykorzystuje wzmocniony napęd hybrydowy standardowego modelu obejmujący 1,5-litrową jednostkę benzynową i silnik elektryczny zamontowany między silnikiem spalinowym, a 6-biegową manualną skrzynią biegów – pisze Mototarget.. Moc zmodyfikowanego zestawu wynosi 200 koni mechanicznych, zaś maksymalny moment obrotowy to 237 Nm.
Patrz także: Peugeot EX1 – elektryczne auto pobiło rekord okrążenia na torze Nuerburgring
Honda CR-Z Racer wyróżnia się pakietem aerodynamicznym nadwozia, w skład którego wchodzą: przedni spoiler, tylny dyfuzor i duże skrzydło umieszczone na klapie bagażnika.