Honda postrzega wodór, jako nośnik energii nowej generacji z dużym potencjałem. Wodór może być wytwarzany z różnych surowców, a do tego jest łatwy w transporcie i magazynowaniu. W myśl podążania za nowymi technologiami, powstała Honda FCV, która zasilana jest energią wytwarzaną poprzez chemiczną reakcję wodoru i tlenu. Taki pojazd jest wyjątkowo przyjazny dla środowiska naturalnego, a prace badawczo rozwojowe nad technologią trwają już od końca lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku.
Koncepcyjna na razie Honda FCV, jest modelem zapowiadającym nową generację samochodu FCV firmy Honda. Nowo opracowany stos ogniw paliwowych zainstalowany w samochodzie jest o 33 proc. mniejszy, niż poprzednia wersja stosu, a do tego osiąga moc wyjściową przekraczającą 100 kW i charakteryzuje się stosunkiem mocy do objętości wynoszącym 3,1 kW/l, co pozwoliło podnieść jego ogólną wydajność o około 60 proc. w porównaniu do poprzedniej wersji stosu ogniw paliwowych.
Zobacz też: Toyota Mirai: pierwszy seryjny samochód z wodorowymi ogniwami paliwowymi
Honda FCV nowej generacji będzie pierwszym na świecie samochodem typu sedan, który pod maską zmieści kompletny układ napędowy, w tym stos kompaktowych ogniw paliwowych. Taki układ napędowy pozwala na pełną swobodę rozplanowania kabiny, która zapewni komfortowe warunki dla pięciu dorosłych osób. Ponadto, na bazie tego pojazdu będzie mogło powstać wiele innych modeli, gdy bardziej powszechne korzystanie z technologii FCV pozwoli zaoferować klientom większe możliwości wyboru.
W aucie zainstalowano wysokociśnieniowy zbiornik wodoru, zdolny do przechowywania gazu pod ciśnieniem 70 MPa w ilości pozwalającej na uzyskanie zasięgu ponad 700 km na jednym tankowaniu. Zbiornik może być napełniony ponownie w czasie około trzech minut, czyniąc tankowanie wodorem równie szybkim i łatwym, jak w przypadku dzisiejszych pojazdów benzynowych. Co więcej, Honda FCV Concept oferuje funkcję zasilania zewnętrznych odbiorników energii elektrycznej.