Nowy model zachował klasyczną sylwetkę Jazza, ale jego nadwozie otrzymało odważniejsze linie. Jest typowy azjatycki pas przedni bardzo ciekawie wymodelowany tył z lampami zachodzącymi na słupki.
Zastosowanie opracowanej przez Hondę globalnej platformy segmentu B pozwoliło powiększyć kabinę pasażerską. Nadwozie w stosunku do poprzednika wydłużyło się o 95 mm, a rozstaw osi urósł o 30 mm. Pojawił się system składania siedzeń Magic Seats znany z Civica, a to zapewnia wiele możliwości konfiguracji foteli i powiększania warunków do przewozu bagaży. Na takie rozwiązanie pozwoliło zastosowanie płaskiego zbiornika paliwa umieszczonego pod przednimi fotelami.
Zobacz koniecznie: Nowa Honda Civic Type R na oficjalnych zdjęciach i wideo
Honda przyłożyła się wykończenia, bo użyte materiały są lepszej jakości. Nowość to system multimedialny Honda Connect, korzystający z 7" ekranu dotykowego, oferujący dostęp do przeglądarki internetowej. Pojemność bagażnika przy siedzeniach ustawionych w standardowej pozycji to 354 litry. Po złożeniu kanapy dzielącej się w stosunku 60:40 pojemność wzrasta do 884 litrów.
Pod maskę trafi silnik benzynowy 1.3 litra i-VTEC z serii Earth Dreams Technology. Jego moc 102 KM (przy 6 000 obr./min). Standardowo motor będzie połączony z 6-biegową przekładnią manualną, a opcjonalnie z automatyczną przekładnią CVT. Zawieszenie to tradycyjna konstrukcja kolumn MacPhersona z przodu i belka skrętna typu H z tyłu. O bezpieczeństwo zadba sporo systemów, jakich Honda Jazz nigdy wcześniej nie miała. Pakiet systemów Advanced Driver Assist System z kamerą oraz radarem średniego zasięgu, to rozbudowana gama zaawansowanych rozwiązań.