Oficjalnie plany zamknięcia fabryki nie są powiązane z Brexitem, ponieważ zdaniem producenta wynika to z "bezprecedensowych zmian w globalnym przemyśle motoryzacyjnym", które spowodowały, że Honda musi zrestrukturyzować swoją globalną sieć produkcyjną.
Ponieważ Honda coraz bardziej angażuje się w elektryfikację, teraz chce skupić działalność produkcyjną w krajach, w których będzie w stanie wyprodukować jak najwięcej samochodów. Najwyraźniej Wielka Brytania nie jest jednym z nich.
Honda Civic i jej sportowa wersja Type R są budowane w południowej części Anglii. W ubiegłym roku europejska sprzedaż wyniosła ok. 42 300 sztuk, co względem 2017 roku poskutkowało 6-procentowym wzrostem.
Fabryka wyprodukowała wcześniej takie modele jak Accord, Jazz i CR-V, które wycofano z fabryki w zeszłym roku. Ogólna liczba wyprodukowanych w fabryce samochodów w 2018 r. - obejmująca zarówno modele Civic, jak i CR-V - wynosiła 160 tys, co stanowi około 10 proc. całkowitej produkcji samochodów w Wielkiej Brytanii.
Honda wraz z Nissanem i Toyotą produkują około połowy samochodów pochodzących z Wielkiej Brytanii, a na tę chwilę wszystkie z nich ogłosiły przerwanie produkcji na terenie tego kraju.
Poza wyjściem z Anglii, Honda zamierza także przerwać produkcję Civica w Turcji, co nastąpi najpóźniej w 2021 roku.