Honda rozpoczyna swoją zaawansowaną technologicznie przygodę w branży lotniczej. Samolot oficjalnie zaprezentował w USA prezes i dyrektor zarządzający Honda Aircraft Company, Michimasa Fujino. - Zdecydowaliśmy się na debiut wersji produkcyjnej samolotu HondJet właśnie w tym miejscu, aby zademonstrować potęgę marzeń i inspirować innych nieustannym dążeniem naszej firmy do ich realizacji - powiedział prezes.
Czytaj też: Honda CR-V najlepiej sprzedającym się SUV-em na świecie - GALERIA
HondaJet jest najnowocześniejszym lekkim odrzutowcem dyspozycyjnym na świecie, charakteryzującym się wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. Maszyna lata szybciej, wyżej, ciszej i bardziej ekonomicznie od swoich konkurentów, a jednocześnie wnosi wiele rozwiązań nietypowych dla konstrukcji współczesnych samolotów. W wyniku wieloletnich prac badawczo-rozwojowych, inżynierowie Hondy stworzyli konfigurację Over-The-Wing Engine Mount (OTWEM), która zakłada umieszczenie silników nad skrzydłami, a także kadłub i skrzydła samolotu o naturalnym przepływie laminarnym oraz w pełni kompozytową strukturę kadłuba.
HondaJet do napędu wykorzystuje dwa bardzo oszczędne silniki turboodrzutowe GE Honda HF120. Samolot został wyposażony w najbardziej zaawansowany system awioniki z dostępnych dla lekkich turboodrzutowców. Jest to nowej generacji system Garmin® G3000 z trzema panoramicznymi, 14-calowymi monitorami i dwoma mniejszymi dotykowymi ekranami funkcyjnymi. Wszystkie te innowacje sprawiają, że HondaJet jest najszybszym, najbardziej przestronnym i najbardziej wydajnym odrzutowcem w swojej klasie.