Toyota, która jako pierwsza wprowadziła na rynek technologię PHV (Plug-in Hybrid Vehicle), w oparciu o 4 generację hybrydowego Priusa, zbudowała drugą generacją Priusa wyposażonego w możliwość ładowania akumulatora z zewnętrznej sieci. Model Plug-in Hybrid jest zasilany współpracującymi ze sobą trzema silnikami - jednym benzynowym (1.8 litra połączony z bezstopniową skrzynią biegów e-CVT) i dwoma elektrycznymi zasilanymi przez pojemną baterię litowo-jonową. Objętość baterii wzrosła z 87 do 145 litrów, zaś pojemność zwiększyła się dwukrotnie z 4,4 do 8,8 kWh. Moc zestawu hybrydowego wynosi w sumie 122 KM (90 kW). W trybie elektrycznym maksymalna moc wynosi 68 kW.
Konstrukcja ta daje możliwość całkowitego przełączenia na tryb elektryczny, oferując dwukrotnie większy zasięg niż w poprzednim modelu (ponad 50 km). Maksymalna prędkość w tym samym trybie EV wzrosła z 85 do 135 km/h. Co ciekawe aby zwiększyć wydajność pojazd otrzymał system ogrzewania baterii, panele fotowoltaiczne na dachu, które zwiększają zasięg auta w trybie EV oraz klimatyzację opartą na pompie ciepła z wtryskiem gazu.
Przeczytaj: TEST Toyota Prius IV: przyjazna technologia dla mas
Maksymalna moc ładowania baterii wzrosła z 2 do 3,3 kW, a jego czas został skrócony o 65 procent. Ładowanie trwa od 2 godzin (w przypadku zastosowania gniazda i wtyczki Mennekes Type II Mode III) do 3 godzin i 10 minut. Proces napełniania baterii można zaprogramować na poszczególne dni tygodnia; dostępna jest także funkcja jednoczesnego ładowania i wstępnego chłodzenia lub ogrzewania wnętrza auta.
Toyota informuje, że średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 1,0 l/100 km, a emisja CO2 jedynie 22 g/km. W osiągnięciu takiego wyniku pomaga m.in. wyjątkowy, aerodynamiczny projekt nadwozia, specjalny wzór obręczy kół z oponami o niskich oporach toczenia, czy oszczędna LED-owa technologia świetlna. Współczynnik oporu powietrza Cx jest równy 0,25. Nie bez znaczenia jest również nisko położony środek ciężkości oraz nowa, lekka platforma TNGA.
Nowa Toyota Prius Plug-in Hybrid jest dostępna od 152 900 zł. Samochód można nabyć także w programie Leasing SmartPlan – wysokość miesięcznej raty zaczyna się od 1210 zł netto, w zależności od warunków finansowania. To oznacza niecałe 100 zł więcej niż za regularnego Priusa.
Bogate wyposażenie standardowe można rozszerzyć o pakiet Executive (13 000 zł), zawierający system nagłośnienia JBL z 2 dodatkowymi głośnikami, układ wykrywania przeszkód ICS, przednie i tylne czujniki parkowania, inteligentny system automatycznego parkowania SIPA oraz skórzane siedzenia. Do wyboru jest także dach z panelami fotowoltaicznymi umożliwiający ładowanie akumulatorów – koszt 9 000 zł. Baterie słoneczne mogą zwiększyć zasięg pojazdu w trybie elektrycznym maksymalnie o 5 km dziennie.