Hybrydy klasy premium

i

Autor: SuperAuto24.pl Hybrydy klasy premium

Hybrydowa klasa premium – przegląd rynku

2018-01-23 14:18

Samochody hybrydowe zyskują coraz większą popularność, a marki premium bynajmniej nie pozostają tu wyjątkiem. W tym segmencie z roku na rok pojawia się coraz więcej modeli z napędem hybrydowym.

Rynek samochodów klasy premium systematycznie rośnie zarówno w świecie, jak i w Polsce. Zgodnie z ostatnimi danymi, liczba rejestracji takich modeli zwiększa się co roku o około 25%. Liczby mówią, że przedsiębiorstwa rejestrują ponad dwa razy więcej samochodów od nabywców indywidualnych. W przypadku tych pierwszych wzrosty wynoszą rok do roku ponad 20%. Klienci prywatni generują wzrosty na poziomie nieco ponad 10%.

W samochodach klasy premium od zawsze stosuje się konserwatywne rozwiązania jak np. napęd na tylne koła. Równocześnie producenci nie unikają zaawansowanych technologii – najczęściej w tym segmencie pojawiają się cyfrowe nowości.

Jak obecnie wygląda rynek samochodów hybrydowych klasy premium? Ile kosztuje najtańsza luksusowa hybryda i ile modeli producenci mają w swojej ofercie?

Lexus

W ofercie Lexusa można znaleźć siedem modeli z napędem hybrydowym. Oferta zaczyna się od modelu CT, który jest przedstawicielem segmentu C. Jego ceny startują od 99 tys. zł. W ofercie znaleźć można również trzy luksusowe limuzyny – IS, GS oraz LS. Model IS w odmianie hybrydowej kosztuje od 157 tys. zł, model GS – od 200 tys. zł, a LS został wyceniony na co najmniej  490 tys. zł. Segment SUV-ów ma dwóch przedstawicieli – NX kosztuje od 159 tys. zł a ceny RX zaczynają się od 291 tys. zł. Miłośnicy samochodów z nadwoziem coupe również znajdą dla siebie odpowiedni model – sportowy Lexus RC 300h kosztuje od 216 tys. zł, natomiast LC 500h zaczyna się od 537 tys. zł.

Zobacz TEST: Lexus LC500h - przybysz z przyszłości

Mercedes

Niemiecka marka posiada w swojej ofercie pięć modeli z napędem hybrydowym. Najtańszy jest Mercedes Klasy C, którego ceny zaczynają się od 228 tys. zł. W segmencie limuzyn znaleźć można również klasę E – ceny startują od 289 tys. zł. Na liście SUV-ów znajdują się modele GLC oraz GLE. Ten pierwszy został wyceniony od 276 tys. zł, ceny drugiego zaczynają się od 354 tys. zł. W przypadku Mercedesa GLC Coupe ceny zaczynają się od 276 tys. zł.

BMW

Koncern oferuje siedem modeli napędzanych układem spalinowo-elektrycznym. Cennik w ofercie tego typu samochodów zaczyna się od modelu BMW 2 Active Tourer – rodzinny minivan z napędem hybrydowym top wydatek od 157 tys. zł. BMW Serii 3 zaczyna się od 183 tys. zł, a większy model Serii 5 – od 242 tys. zł. Na liście hybryd niemieckiego producenta można znaleźć ponadto model X5 (od 329 tys. zł), Serię 7 (od 452 tys. zł) oraz BMW i8, które kosztuje od 615 tys. zł. Model i3 wyposażony w Range Extender kosztuje od 185 tys. zł.

Zobacz TEST: BMW i3 - cudak na kilowatogodziny

Audi

Cztery pierścienie – cztery modele hybrydowe. Najtańsze w ofercie jest kompaktowe Audi A3, które zostało wycenione od 172 tys. zł. Znacznie większy model A7 to wydatek na od 329 tys. zł, natomiast SUV Q7 kosztuje od 404 tys. zł. Najdroższa jest limuzyna – model A8 został wyceniony od 409 tys. zł.

Volvo

Wśród wszystkich oferowanych modeli tego producenta można znaleźć pięć hybrydowych. Oferta zaczyna się od Volvo V60, które z napędem hybrydowym kosztuje od 265 tys. zł. Model S90 to wydatek na poziomie 348 tys. zł, natomiast jego odmiana kombi zaczyna się od 358 tys. zł. Segment SUV-ów ma dwóch przedstawicieli – model XC60 kosztuje od 281 tys. zł, natomiast model XC90 to koszt od 533 tys. zł.

Porsche

Na liście tego producenta znajdują się dwa modele z z napędem hybrydowym. Jest nim Panamera 4 E-Hybrid, której ceny zaczynają się od 498 tys. zł, oraz większy Cayenne S-E Hybrid, którego cena wynosi od 424 410 zł.

Zobacz: Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid - 3,4 s do setki!

Land Rover

Również ta marka ma w swojej ofercie jeden model hybrydowy. Range Rover z takim napędem kosztuje od 399 tys. zł.

Infiniti

Japońskie Infiniti sprzedaje w Polsce dwa modele z napędem hybrydowym. Limuzyna Q50 kosztuje od 218 tys. zł, natomiast model Q70 wymaga zapłaty od 276 tys. zł.

Samochody hybrydowe nie są tanie. Auta premium tym bardziej. Trudno więc oczekiwać, aby auta z tego dość wąskiego segmentu były tanie na poziomie budżetowych kompaktów. Niestety za technologie i najwyższą jakość wykonania trzeba słono zapłacić.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku