Nowe Mitsubishi Eclipse Cross PHEV zadebiutuje w Polsce pod koniec kwietnia. Auto wyróżnia awangardowa stylistyka, nawiązująca do japońskich korzeni i bogatej historii firmy. Nadwozie otrzymał całkowicie nowy tył, przód i dynamiczny boczny profil. Oświetlenie jest w pełni LED-owe. Odświeżone zostało także wnętrze oraz powiększony został bagażnik. Na liście wyposażenia znajdują się m.in. tempomat adaptacyjny z radarem, BSW, RCTA, podgrzewana kierownica, head–up display, wyświetlacz SDA z interfejsami CarPlay i Android Auto oraz nawigacją TomTom, a także skórzana tapicerka i elektrycznie sterowane fotele. Pokładowe gniazdo 220V o mocy 1500W pozwala zasilać urządzenia zewnętrzne, zmieniając pojazd w magazyn energii.
Pisaliśmy: Dwa NOWE modele Mitsubishi w Polsce! Auta wyprodukują Francuzi!
Największym wyróżnikiem nowego modelu Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest unikatowy napęd 4x4 - elektryczny i hybrydowy z możliwością szybkiego ładowania - w 25 minut - prądem stałym do 80% pojemności baterii z publicznych ładowarek. Auto napędzają 2 silniki elektryczne umieszczone przy przedniej i tylnej osi. Silnik spalinowy służy głównie do ładowania baterii oraz wsparcia napędu elektrycznego. Podobnie, jak samochody elektryczne, Eclipse Cross PHEV nie ma skrzyni biegów, lecz przekładnię jednobiegową, co gwarantuje płynne przyspieszanie bez szarpnięć wywoływanych zmianą przełożeń.
Warto przypomnieć, że technologia hybrydowa PHEV Mitsubishi jest najchętniej wybieraną w Europie i Polsce w 2020 roku, gdyż Outlander PHEV to najlepiej sprzedający się model typu plug-in. Pojemna bateria pozwala na pokonanie do 45 km w zeroemisyjnym trybie elektrycznym EV. Pełen zasięg auta to około 600 km, a koszt przejechania standardowych 100 km może zaś być nawet 3 krotnie niższy w porównaniu z wersją spalinową.
Testowaliśmy: Rozumiem nabywców tego crossovera. Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T MIVEC 163 KM 4WD CVT - TEST, OPINIA
Z napędu 4x4 S-AWC można korzystać także w trybie EV (napęd na 4 koła może działać bez włączonego silnika spalinowego). To innowacyjne rozwiązanie bezpośredniego napędu obu osi głównie przez silniki elektryczne, które oddają swój pełny moment obrotowy na koła bez zwłoki, zapewnia szybki start i bezpieczeństwo. 3 automatycznie wybierane tryby jazdy dopasowują zachowanie pojazdu do warunków na drodze.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV będzie w Polsce oferowane z 5-letnią gwarancją (do 100 000 km) na cały samochód wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem Mitsubishi Assistance Package i 8 latami gwarancji (do 160 000 km) na baterię trakcyjną ładowaną z gniazdka. Cena samochodu w Polsce nie została jeszcze ujawniona.