Hybrydowe Volvo XC40 Recharge T5 wjeżdża na polski rynek. CENA nie jest niska, ale są ku temu powody

2020-02-12 17:41

Volvo XC40 Recharge T5 zawita do salonów sprzedaży jeszcze w tym kwartale. Poznaliśmy już cenę samochodu i wiemy, że na hybrydowego crossovera trzeba przygotować minimum 215 500 zł. Ta kwota wydaje się być spora, ale Volvo ma mocne argumenty, by akurat tak wycenić swój nowy model.

Najmniejszy SUV Volvo był tworzony od początku z myślą o elektryfikacji. Oprócz w pełni elektrycznego, 408-konnego wariantu, na rynku pojawi się również hybryda plug-in. Volvo XC40 Recharge T5 będzie kosztować minimum 215 500 zł, ale nietrudno znaleźć dla takiej ceny uzasadnienie.

Sprawdź: Citroen C3 przeszedł lifting, choć niekoniecznie go potrzebował - ZDJĘCIA

Po pierwsze, w tym segmencie Volvo nie ma zbyt wielu rywali. Wśród niewielkich SUV-ów klasy premium, z którymi konkuruje, nie ma hybrydy plug-in. Audi Q3 i BMW X1/X2 są dostępne wyłącznie z konwencjonalnym napędem. Najbliższym rywalem wydaje się być na tę chwilę Lexus UX 250h, który korzystając z tradycyjnej hybrydy generuje 184 KM. I tak dochodzimy do kolejnego aspektu, czyli mocy.

Volvo XC40 Recharge T5

i

Autor: Volvo Volvo XC40 Recharge T5

Volvo nie podaje dla XC40 Recharge T5 mocy systemowej, ale parametry poszczególnych podzespołów zapowiadają niezłe osiągi. 180-konny silnik benzynowy współpracuje z 82-konną jednostką elektryczną, co zapewnia czas sprintu do setki na poziomie 7,3 sekundy. Oba silniki współpracują z nową, dwusprzęgłową skrzynią biegów o 7 przełożeniach. Szkoda, że hybrydowy napęd wprawia w ruch jedynie przednie koła. Jeśli zależy nam na AWD, musimy zdecydować się na miękką hybrydę lub diesla.

Bateria ma pojemność 10,7 kWh i została umieszczona tak nisko, jak to było możliwe - ma to pozytywnie wpływać na prowadzenie auta i nie zabiera miejsca w bagażniku ani w kabinie. Wymiary wewnętrzne są dokładnie takie same jak w odmianach spalinowych.

Volvo XC40 Recharge T5

i

Autor: Volvo Volvo XC40 Recharge T5

Najnowsza hybryda Volvo jest też przyzwoicie wyposażona w podstawowej wersji, a kwota nie rośnie szczególnie szybko wraz z kolejnymi stopniami wyposażenia. To sprawia, że topowe, hybrydowe Recharge R-Design jest wycenione na 237 800 zł. To kwota odpowiadająca mniej więcej dobrze wyposażonym modelom konkurencji z silnikami o podobnej mocy, ale czerpiącymi ją wyłącznie ze spalania paliwa. 

Crossover z hybrydowym napędem pojawi się w salonach już wkrótce.