Hyundai wprowadził na rynek nowy model Elantry V generacji. Model Elantra zaliczany jest do segmentu C, czyli klasy niższej średniej. Ciekawie zaprojektowane i wyróżniające się auto dostępne jest wyłącznie w wersji sedan i występuje na razie (sierpień 2011 r.) z jednym silnikiem benzynowym Gamma 1.6 MPI, rozwijającym moc 132KM.
>>> Hyundai Elantra – tapety na pulpit
Produkcja Hyundaia Elantry rozpoczęła się w 1990 roku. Elantra miała zastąpić przestarzały model Hyundai Excel, jednak stała się następcą modelu Stellar. W niektórych krajach w tym w Polsce, model ten znany był jako Lantra, z uwagi na podobieństwo nazwy Elantra, do nazw aut Mitsubishi Elante czy Lotus Elan. W 2006 roku nazwę zunifikowano do Elantra, zaś w macierzystej Korei Płd. Model ten zwany jest Avante.
>>> Hyundai Elantra, silnik 1.6 MPI 132KM – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena
Nowy Hyundai Elantra w polskich salonach dealerskich pojawił się w lipcu 2011 roku. Na razie nowe auto oferowane jest tylko z jedną jednostką napędową Gamma MPI o pojemności 1.6 litra i mocy 132KM. Silnik ten pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 200 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,7 s. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi według producenta 6,4 l/100km.
>>> Hyundai Elantra 2005 r. – cena od 14 tys. zł
Podstawowa wersja Elantry Classic Plus wyposażona jest w przednie poduszki boczne i poduszki kurtynowe, układ kontroli trakcji i stabilizacji pojazdu ESC/VSM oraz system nie zapiętego pasa kierowcy. Standardem w Elantrze jest klimatyzacja manualna, odtwarzacz CD z wejściem na MP3 oraz możliwość sterowania systemem audio przyciskami umieszczonymi na kierownicy.