Polska została pierwszym europejskim rynkiem, na którym nowy sedan Hyundaia został oficjalnie zaprezentowany. Nowa Elantra to stylistyczna ewolucja, a sposób w jaki auto zostało wykańczane pasuje do przyjętych w Europie standardów. Kształty azjatyckiej nowości wysmuklały, a linie oparto o zaostrzenie niektórych elementów nadwozia. Z przodu wykorzystano nowy wzór sześciokątnego grilla i lamp z wbudowanymi LED-owymi pasami do jazdy dziennej. Wygładzony tył z wąskimi lampami wygląda bardziej proporcjonalnie niż wcześniej. Sylwetka nieco urosła, bo auto jest dłuższe o 20 mm, szersze o 25 mm i wyższe o 5 mm. Rozstaw osi mierzący 2700 mm pozostał bez zmian.
Sprawdź: Nowy Hyundai Elantra: polski CENNIK szóstej generacji sedana
Wnętrze to całkowicie nowy projekt. Deska rozdzielcza ma atrakcyjny i nieprzesadzony kształt. Zastosowano w konsoli duży dotykowy wyświetlacz. Auto wyróżnia się pod względem liczby wiodących w klasie rozwiązań gwarantujących wygodę i bezpieczeństwo. Fotel kierowcy ze zintegrowanym systemem pamięci (IMS) zapewnia wysoki komfort, a inteligentny bagażnik otwierając się automatycznie ułatwia załadunek. Hyundai zastosował takie nowoczesne rozwiązania, jak system wykrywania martwego pola (BSD), czy system ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA).
Jednostki napędowe przewidziane dla Polski, do jeden silnik benzynowy i jeden wysokoprężny. Pierwszy wolnossący motor 1.6 litra generujący 128 KM, może być połączony z manualną 6-biegowa skrzynią ręczną lub automatyczną. Turbodiesel o pojemności 1.6 litra i mocy 136 KM jest łączony z 6-biegowym "manualem" lub zautomatyzowaną przekładnią 7DCT.