Hyundai Grand Santa Fe: SUV w wersji europejskiej zadebiutuje na targach w Genewie

2013-02-25 17:11

Do polskiej oferty Hyundaia dołączy niebawem model Grand Santa Fe. Sporych rozmiarów SUV wpisujący się w segment E najpierw jednak zadebiutuje podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Koreańska marka wprowadziła kilka modyfikacji, aby unowocześnić swój największy pojazd w ofercie, specjalnie pod kątem europejskich odbiorców.

Hyundaia Grand Santa Fe po raz pierwszy zaprezentowano podczas New York International Show w 2012 roku z przeznaczeniem na amerykański rynek. Teraz koreańska marka na targach motoryzacyjnych w Genewie pokaże europejskiego odpowiednika, w którym udoskonalono właściwości pod kątem oczekiwań europejskich kierowców. Pod maską wozu znajduje się potężny 2.2 litrowy silnik Diesla spełniający normę Euro 5. W połączeniu z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów moc maksymalna wynosi 197 KM.

Siedmioosobowy Grand Santa Fe posiada dłuższy rozstaw osi, niż tradycyjny Santa Fe, co gwarantuje więcej przestrzeni. Jest też wyższy 1690 mm (+ 10 mm), szerszy 1885 (+ 5 mm) i dłuższy 4915 mm (+ 225 mm). Pojemność bagażnika wynosi 607 litrów i jest wiodąca w swojej klasie. SUV został zaprojektowany zgodnie z filozofią Storm Edge, wpływającą na dynamiczny wygląd nadwozia. Cechy, które wyróżniają europejskiego debiutanta to nowy kształt grilla, reflektorów przeciwmgielnych oraz przedniego zderzaka, jak również większa i zaprojektowana na nowo tylna cześć nadwozia. Uzupełnieniem designu są 18- lub 19-calowe aluminiowe obręcze ze stopów lekkich.

>>> NOWY Hyundai Santa Fe: CENA w POLSCE, wymiary, silniki - ZDJĘCIA <<<

Kabina wyposażona jest w szereg udogodnień. System FLEX STEER pozwala wybrać jeden z trzech stylów prowadzenia – Comfort, Normal i Sport. W ten sposób kierowca dostosowuje siłę wspomagania kierownicy do aktualnych warunków jazdy. Widoczne i czytelne informacje o samochodzie zapewnia 4,3 calowy wyświetlacz komputera pokładowego TFT. Grand Santa Fe został wyposażony w panoramiczne okno dachowe rozciągające się na całą długość samochodu. Nowością jest brak środkowej belki, co sprawia, że długie podróże stają się jeszcze bardziej przyjemne, a wnętrze samochodu jest lepiej doświetlone.