Hyundai i10 1.0 hatchback, model 2011 - dane techniczne, spalanie, cena

2011-05-26 4:30

Hyundai i10 to małe auto należące do segmentu A , które zadebiutowało w 2008 roku, zastępując model Atos. Technicznie i10 spokrewniony jest z Kią Picanto. Model zaprojektowano w Niemczech z myślą o europejskim rynku. W Polsce podstawowy model Hyundaia i10 Base z pięciodrzwiowym nadwoziem hatchback i silnikiem benzynowym o pojemności 1.0 l i mocy 69 KM kosztuje w cenie promocyjnej 25 790 zł.

Najmniejszy model Hyundaia został nagrodzony tytułem Samochodu Roku 2008 przez pisma motoryzacyjne „AutoCar”, „Overdrive” oraz „BS Motoring”. Hyundai i10 powstał z myślą o zastąpieniu starego już modelu Atos. Od swojego poprzednika Atosa, i10 jest dłuższy, szerszy i niższy. Ma także jeden z największych  w swojej klasie rozstaw osi, wynoszący aż 2380 mm. Koreańskie autko produkowane jest w Indiach w miejscowości Madras.

>>> Hyundai i10 – tapety na pulpit

Silniki stosowane w Hyundaiu i10, aby miejskie autko było ekonomiczne, mają pojemności zbliżone do jednego litra. W podstawowej wersji Base auto występuje z czterocylindrowym silnikiem 1.0 69KM. W wersji Classic+ montowany jest nieco mocniejszy silnik 1.2 o mocy 85KM. Do wyboru mamy 5-biegową manualną skrzynię biegów lub 4-biegową automatyczną.

>>> Hyundai i10 1.0 hatchback, model 2011 - dane techniczne, spalanie, cena

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, w Hyundaiu i10 postawiono na bezpieczeństwo bierne, które ma chronić pasażerów w wypadku zderzenia. W i10 zastosowana została sztywna konstrukcja nadwozia z wzmocnioną płytą podłogową i przegrodami bocznymi. W bazowej odmianie znalazła się poduszka powietrzna kierowcy oraz system antypoślizgowy ABS z rozdziałem siły hamowania EBD.

>>> Hyundai i10 2008 r. – cena od 17 tys. zł

Poduszka powietrzna dla pasażera oraz poduszki boczne dostępne są standardowo w lepiej wyposażonych, droższych wersjach. W testach zderzeniowych EuroNCAP Hyundai i10 otrzymał 4 z 5 możliwych gwiazdek. Według Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, najbardziej zagrożona była klatka piersiowa kierowcy, na którą za bardzo uciskały pasy bezpieczeństwa. Silników montowane w Hyundaiu i10: 1.1 SOHC 66KM, 1.1 SOHC 69KM, 1.2 DOHC 85KM, 1.2 DOHC 78KM oraz diesel 1.1 CRDi 75KM.