Nowy Hyundai i10 ma nadwozie o 20 mm szersze i o 20 mm niższe w stosunku do poprzednika, a rozstaw osi wynoszący 2385 mm pozostał bez zmian. Autko wygląda znacznie groźniej i wyróżnia się w segmencie A. Szeroki przedni grill o wyrafinowanej strukturze plastra miodu, zawiera okrągłe światła do jazdy dziennej LED.
Testowaliśmy: Lekki niedosyt: Hyundai i30 1.4 T-GDI N-Line 140 KM M6
Po obejrzeniu auta z zewnątrz i w środku, nie sposób nie zauważyć, że względem drugiej generacji różnice są ogromne. W desce rozdzielczej pojawił się dotykowy 8-calowy ekran systemu multimedialnego, który współpracuje z Apple CarPlay czy Android Auto. Ponadto na wyposażeniu znajdzie się także bezprzewodowa ładowarka indukcyjna i dwustrefowa klimatyzacja. Jakby tego było mało, podstawowymi funkcjami auta będzie można sterować z poziomu aplikacji w telefonie. Zegary są analogowe z „karbonowymi” tarczami, a kierownica ma nowoczesny kształt. Obsługa ma cechować się ergonomią i wygodą użytkowania. Bagażnik ma pojemność 252 litrów.
Bezpieczeństwo i układ napędowy
W kwestii bezpieczeństwa, nowy Hyundai i10 ma do zaoferowania naprawdę dużo. Wszystkie wersje wyposażono w asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA), asystenta świateł drogowych (HBA) i asystenta zapobiegania kolizjom czołowym (FCA), który wykrywa nie tylko samochody, lecz także pieszych. Natomiast system monitorowania poziomu uwagi kierowcy (DAW) ostrzeże akustycznie i wizualnie kierowcę, jeśli zarejestruje oznaki zmęczenia. Ponadto każda wersja wyposażona jest w 6 poduszek bezpieczeństwa w tym przednie, boczne i kurtynowe, a także system ratunkowy e-call.
Przeczytaj także: Pojedynek ekonomicznych sedanów: Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid e-CVT vs. Hyundai Elantra Style 1.6 MPI 6MT
Za napęd odpowiada 3-cylindrowa, wolnossąca jednostka o pojemności 1.0, która generuje 67 KM i 96 Nm momentu obrotowego. Pod maskę może trafić także nieco silniejszy, jednak dalej 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.2-litra, którego moc wynosi 84 KM i 118 Nm momentu obrotowego. Obydwa będą domyślnie dostępne z 5-biegowym manualem, jednak za dopłatą można także liczyć na 5-biegowy automat.
Wersje i wyposażenie
Podstawowa wersja Access w cenie od 42 100 zł, oferowana jest w konfiguracji 4-miejscowej z silnikiem o pojemności 1 litra oraz manualną skrzynią biegów. Poza wymienionymi systemami bezpieczeństwa i10 Access oferuje tempomat z ogranicznikiem prędkości, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem, centralny zamek i immobilizer, światła do jazdy dziennej, przednie szyby elektryczne oraz 14-calowe felgi stalowe z kołpakami.
Wersja Access dostępna jest także w wersji 5-miejscowej oraz z płatnym dodatkowo pakietem Cool & Sound (pakiet przeceniony jest z 3900 zł na 1900 zł). Pakiet zawiera istotne elementy wyposażenia takie, jak klimatyzacja manualna, radio z RDS wraz z możliwością sterowania nim z kierownicy, a także regulację wysokości fotela kierowcy.
Bogatsza wersja Comfort w cenie od 49 400 zł oferowana jest w konfiguracji pięciomiejscowej z litrowym silnikiem i manualną skrzynią biegów. Wersja z silnikiem 1.2 MPI o mocy 84 KM jest droższa o 2500 zł. Za dopłatą 4000 zł do obu jednostek napędowych można zamówić zautomatyzowaną skrzynię biegów.
Wersja Comfort posiada elementy wersji Access, a ponadto system wspomagania ruszania pod górę (HAC), klamki i lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą, system Bluetooth, także wszystkie elementy pakietu Cool & Sound w standardzie. Opcjonalnie oferowane są 15-calowe felgi aluminiowe za 1500 zł, a także pakiet Tech za 2600 zł, który składa się z następujących elementów: radio z 8-calowym kolorowym wyświetlaczem, tylne głośniki, system Bluetooth z rozpoznawaniem głosowym oraz tylne czujniki parkowania.
Wersja Premium wyceniona od 63 300 zł oferowana jest z mocniejszym silnikiem 1.2 MPI w wersji ze skrzynią manualną, natomiast wersja ze skrzynią zautomatyzowaną jest droższa o 4000 zł.
Wyposażenie wersji Premium zawiera elementy wersji Comfort i pakietu Tech oraz automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, dostęp bezkluczykowy, zaciemniane tylne szyby, chromowane klamki zewnętrzne, czarne błyszczące wykończenie grilla, ledowe światła do jazdy dziennej oraz 16-calowe felgi aluminiowe. Ponadto we wnętrzu w jasnym kolorze Shale Gray lub Brass Metal znalazły się podgrzewane przednie fotele i podgrzewana kierownica oraz podłokietnik dla kierowcy. Natomiast w bagażniku dostępne są haczyki i siatka do mocowania bagaży oraz dwupoziomowa podłoga.
KLIKNIJ i POBIERZ - pełny cennik i wyposażenie PDF
silnik/wersja | miejsca | Access | Comfort | Premium |
---|---|---|---|---|
1.0 MPI 67 KM 5MT | 4 | 42 100 zł | - | - |
1.0 MPI 67 KM 5MT | 5 | 43 300 zł | 49 400 zł | - |
1.0 MPI 67 KM 5AMT | 5 | - | 53 400 zł | - |
1.2 MPI 84 KM 5MT | 5 | - | 51 900 zł | 63 300 zł |
1.2 MPI 84 KM 5AMT | 5 | - | 55 900 zł | 67 300 zł |