Model i20 Active od standardowego i20, różni się nie tylko wyglądem, ale też podniesionym o 20 mm prześwitem (190 mm) oraz dłuższym (o 10 mm) i szerszym (o 26 mm) nadwoziem. Wszystko przez powiększone nadkola oraz przestylizowane zderzaki z przodu i z tyłu. Stylistycznej całości dopełniają jeszcze seryjne 16-calowe felgi ze stopów lekkich oraz relingi dachowe. Pod maską i20 Active pracować mają te same jednostki co w zwykłym i20.
Nie przegap: Nowy Hyundai i20 w salonach: koreański przebój z polską CENĄ
Wnętrze Hyundaia i20 Active charakteryzuje się bogatym wyposażeniem seryjnym. Znajdziemy tam klimatyzację automatyczną, przycisk zamiast tradycyjnej stacyjki, ABS, ESP. Szkoda, że Hynudai i20 Active debiutuje oficjalnie tylko w Indiach. W Europie samochód mógłby nawiązać ciekawą rywalizację z Peugeotem 2008, Renault Capturem czy Oplem Mokką.