STYLISTYKA
Hyundai idąc śladami siostrzanej Kii, która od paru lat oferuje na rynku trzydrzwiowy model pro_cee'd, także skonstruował taką odmianę swojego kompaktu. Samochód może się poszczycić kilkoma istotnymi zmianami stylistycznymi, zaprojektowanymi zgodnie z obowiązującym kodem Fluidic Sculpture (Opływowa Rzeźba), który wykorzystuje płynne linie. Słupek środkowy B przesunął się do tyłu, z przodu zastosowano inną atrapę chłodnicy wraz z inaczej narysowanymi lampami przeciwmgłowymi i światłami do jazdy dziennej LED. Tylna część karoserii objęła całkiem nowe trójkątne okna boczne i szeroki słupek tylny C. Klapa bagażnika jest bardziej pochylona, a klosze zespolonych lamp zostały wypełnione świetlnymi LED-owymi pasami.
SILNIKI
Hyundai i30 3-drzwi posiada identyczny zestaw silników i skrzyń biegów, oraz techniczno-komfortowe rozwiązania, co pozostałe modele z rodziny i30i. Pod maską znajdą się jednostki wysokoprężne: 1.4 CRDi 90 KM i 220 Nm, 1.6 CRDi 110 KM i 260 Nm oraz 1.6 CRDi 128 KM i 260 Nm. Motory benzynowe to natomiast: 1.4 MPI 100 KM i 137 Nm, 1.6 MPI 120 KM i 156 Nm oraz 1.6 GDI 135 KM i 164 Nm. Każdy motor jest połączony podstawowo z 6-biegą przekładnią manualną. Do mocniejszych jednostek 1.6-litra można zamówić opcjonalną sześciobiegową skrzynię automatyczną za cenę 4 000 zł.
>>> Hyundai Grand Santa Fe: SUV w wersji europejskiej zadebiutuje na targach w Genewie <<<
WYPOSAŻENIE
Samochód w Polsce jest dostępny w sześciu poziomach wyposażenia (BASE, CLASSIC, CLASSIC PLUS, COMFORT, STYLE i PREMIUM). Koreańczyk już w standardowym BASE oferuje takie wyposażenie jak: 6 poduszek powietrznych, tarcze hamulcowe na przedniej i tylnej osi, elektryczne wspomaganie kierownicy, dwustopniową regulację położenia kierownicy, elektrykę szyb przednich i elektrykę lusterek bocznych, centralny zamek sterowany z kluczyka, światła przeciwmgielne z przodu z pasem LED do jazdy dziennej, komputer pokładowy, dzieloną kanapę 60/40.
Standardowe systemy wpływające na bezpieczeństwo jazdy to: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), ESC (układ stabilizacji toru jazdy), VSM (nowatorski układ podpowiedzi ruchu kierownicy współpracujący ze wspomaganym elektrycznie układem kierowniczym, wpływający na tor jazdy i trakcję) oraz HAC (wspomaganie podczas ruszania pod górę).
CENA w POLSCE
silnik / wersja |
BASE | CLASSIC | CLASSIC PLUS |
COMFORT | STYLE | PREMIUM |
1.4 MPI 100 KM |
49 900 zł |
54 900 zł |
58 400 zł | 62 400 zł | 68 400 zł | 74 400 zł |
1.6 MPI 120 KM |
- | 58 400 zł |
61 900 zł | 65 900 zł | 71 900 zł | 77 900 zł |
1.6 GDI 135 KM |
- | 60 900 zł | 64 400 zł | 68 400 zł | 74 400 zł | 80 400 zł |
1.4 CRDi 90 KM |
57 900 zł |
62 900 zł |
66 400 zł | 70 400 zł | 76 400 zł | 82 400 zł |
1.6 CRDi 110 KM |
- | 64 900 zł |
68 400 zł | 72 400 zł | 78 400 zł | 84 400 zł |
1.6 CRDi 128 KM |
- | 66 900 zł | 70 400 zł | 74 400 zł | 80 400 zł | 86 400 zł |
.