Do napędu Hyundaia i30 N posłużyła benzynowa jednostka o pojemności 2.0 litra z turbodoładowaniem. Napęd jest przekazywany na koła przednie za sprawą 6-biegowej skrzyni manualnej. Auto jest oferowane w dwóch wersjach mocy. Pierwsza generuje 250 KM i przyspiesza do "setki" w 6,4 s, a odmiana z pakietem Performance dostarcza 275 KM i 353 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wersja ta przyspiesza w 6,1 s od 0 do 100 km/h i pojedzie z prędkością 250 km/h. Hot-hatch został wyposażony w zmienną charakterystykę zawieszenia oraz układu kierowniczego i oferuje kierowcy do wyboru 5 różnych trybów jazdy (Eco, Normal, Sport, N, N Custom).
Przeczytaj też: Hyundai i30 N: koreańskie GTI
W aucie zastosowano elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, elektronicznie kontrolowane zawieszenie i sportową charakterystykę regulacji obrotów silnika. Nad badaniami czuwał Alexander Eichler, szef programu testów i rozwoju samochodów sportowych w niemieckim centrum technicznym Hyundaia. Wszystko po to, aby finalnie zaoferować samochód dający dużą satysfakcję z emocjonującej, sportowej jazdy.
Wersja N Performance poza zwiększoną mocą silnika oznacza 19-calowe obręcze kół ubrane w opony Pirelli P-Zero, większe hamulce (345 mm przód i 314 mm tył), donośniej brzmiący układ wydechowy, skórzano-zamszową tapicerkę siedzeń, podgrzewanie i elektrykę ustawień siedzeń, bezprzewodowe ładowanie telefonu oraz podgrzewaną kierownicę.
W Polsce bogato wyposażony Hyundai i30 N kosztuje minimum 119 900 z. Dla wielu zmotoryzowanych hot-hatch z Korei może być znacznie ciekawszą propozycją niż 245-konny Volkswagen Golf GTI, którego cena w wersji 3-drzwiowej startuje od 126 290 zł.
.
Hyundai i30 N - polski cennik
.
silnik/wersja | N Base | N | N Performance |
2.0 T-GDI 6MT (250 KM) | 119 900 zł | 129 900 zł | - |
2.0 T-GDI 6MT (275 KM) | - | - | 144 900 zł |