Hyundai i40 kombi zaprezentowany został w marcu 2011 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie, zaś wersję sedan zaprezentowano w maju br. podczas targów motoryzacyjnych w . w Barcelonie. Model i40 jest bezpośrednim następcą zaliczanego do segmentu D, czyli klasy wyższej średniej Hyundaia Sonaty, którego ostatnie wcielenie produkowano w latach 2005-2010.
>>> Hyundai i40 – tapety na pulpit
Nowy, duży Hyundai pomyślany jest, jako konkurent dla tak ważnych rynkowych graczy, jak m.in. Volkswagen Passat, Opel Insignia czy Toyota Avensis i Ford Mondeo. Hyundai i40 zbudowany jest na płycie podłogowej ostatniej wersji modelu Sonata, czyli swojego poprzednika. Do napędu auta służą dwa silniki benzynowe: 1.6 135KM lub 2.0 177KM, bądź dwa turbodoładowane silniki diesla o pojemności 1.7 l i mocy 115 lub 136KM.
>>> Hyundai i40 kombi, silnik 1.7 CRDi – TESTY, dane techniczne, spalanie, opinie, cena
Stylistycznie Hyundai i40 nie ma nic wspólnego ze swoim bardzo zachowawczym, wręcz nudnym poprzednikiem. Auto wygląda masywnie i dynamicznie. Karoseria pełna jest przetłoczeń, a całość uzupełniają detale w postaci nowoczesnych diodowych świateł przednich oraz tylnych. W wersji kombi Hyundai i40 mierzy 4770mm długości, 1815mm szerokości oraz 1470mm wysokości.
>>> Hyundai Sonata 2004 r. – cena od 15 tys. zł
Hyundai i40, to auto już w podstawowej wersji Classic bogato wyposażone. Standardem jest tutaj: ABS z asystentem hamowania, ESC/VSM – czyli systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy, poduszka powietrzna kolanowa kierowcy, poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne boczne dla przednich siedzeń, a także poduszki powietrzne kurtynowe dla przednich i tylnych siedzeń. Ponadto auto wyposażone jest w system mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX.