IONIQ to zaawansowany samochód kompaktowy. Docelowo będzie oferowany w Polsce z trzema różnymi napędami do wyboru: całkowicie elektrycznym, jako hybryda z możliwością ładowania z gniazdka (PHEV) oraz jako hybryda spalinowo-elektryczna. Pierwszy w salonach marki Hyundai pojawił się IONIQ w wersji hybrydowej, będący odpowiedzią na szybko zmieniający się styl życia.
Hyundai IONIQ Hybrid napędzany jest przez 4-cylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa o mocy 105 KM (77 kW) oraz silnik elektryczny o mocy 43,5 KM (32 kW) zasilany przez akumulatory litowo-jonowo-polimerowe. Łączna moc obu silników to 141 KM (104 kW). Gwarancja baterii obejmuje okres 8 lat lub dystans 200 000km. Akumulatory są umiejscowione pod kanapą, dzięki czemu środek ciężkości pojazdu jest położony nisko i centralnie, co poprawia właściwości jezdne pojazdu. Pozwala to również optymalnie wykorzystać całą pojemność bagażnika wynoszącą 550 litrów. IONIQ Hybrid jest wyposażony standardowo w dwusprzęgłową skrzynię biegów 6DCT. Dostępne są 3 tryby pracy: Sport, Comfort i Eco.
Przeczytaj też: TEST Hyundai Ioniq Electric i Hybrid: ekonatarcie z Korei
Samochód dostępny jest w trzech specyfikacjach, które mogą być dodatkowo uzupełnione o specjalne pakiety dodatkowych elementów wyposażenia. Na długiej liście zaawansowanych rozwiązań technicznych, które są dostępne już w wersji podstawowej, znalazły się rozbudowane, bierne i czynne systemy bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Systemy elektroniczne, takie jak autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), aktywny asystent utrzymywania pasa ruchu (LKAS), system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) oraz system wykrywania martwego pola (BSD) z ostrzeganiem przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA) pomagają uniknąć kolizji na drodze.
Kmfort jazdy poprawiają dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z jonizatorem, tylna kamera, aktywny tempomat, czy czujnik deszczu. To wszystko montowane w podstawowej wersji wyposażenia. W opcji pojawia się nawigacja z 8" dotykowym ekranem, cyfrowym radiem DAB i 10-letnim programem aktualizacji MapCare. Dzięki systemom Apple CarPlay i Android Auto integracja smartfonów z samochodem jest banalnie prosta.
IONIQ Hybrid objęty jest 5 letnią gwarancją bez limitów kilometrów oraz 8-letnim programem Assistance, pod warunkiem wykonywanie przeglądów samochodu zgodnie z wymogami producenta. Cena hybrydy rozpoczyna się od 99 900 zł.