Od momentu uruchomienia linii produkcyjnej Hyundai Ioniq Electic stał się hitem sprzedaży w Korei Południowej. Czas oczekiwania na odbiór swojego egzemplarza zwiększył się aż do pięciu miesięcy. Hyundai oczywiście podniósł wolumen produkcji do 1800 sztuk miesięcznie, lecz w chwili obecnej ręce producenta są związane.
Zobacz też: Auto elektryczne naładujesz w Lidlu – za darmo!
Dwukrotnie większe zainteresowanie elektrykiem spowodowało, że LG Chem – odpowiedzialne za dostarczanie baterii – nie jest w stanie przygotować odpowiedniej liczby baterii. Tym bardziej, że firma produkuje też akumulatory dla innych marek motoryzacyjnych. Wykorzystanie rzadkich materiałów sprawia, że produkcji ogniw nie można zwiększyć natychmiastowo. To nie jedyny problem samochodów elektrycznych - prognozy dotyczące akumulatorów nie są optymistyczne, o czym komunikował już Volkswagen.
W Polsce hybrydowy Hyundai Ioniq kosztuje od 99 900 złotych, a jego elektryczna wersja wyceniona jest na 149 900 złotych. Jego zasięg to aż 280 kilometrów na jednym ładowaniu.