Hyundai IONIQ to pierwszy na świecie samochód z trzema zelektryfikowanymi układami napędowymi do wyboru: hybrydowym, hybrydowym plug-in lub elektrycznym. Podczas, gdy wielu producentów dopiero wprowadza lub planuje wprowadzenie na rynek pierwszych samochodów elektrycznych, Hyundai zdążył już odświeżyć modele IONIQ wpisujące się w program elektromobilności.
Zmienione wnętrze
W kabinie zastosowano inne elementy designu. Poniżej 10,25-calowego ekranu znajduje się elegancki panel sterowania klimatyzacją. Deskę rozdzielczą ozdabia listwa w kolorze ciemnego chromu, poniżej znajduje się eleganckie niebieskie oświetlenie nastrojowe. Tapicerka foteli może być wykonana z ciemnego materiału lub skóry ekologicznej w jednej z trzech z wersji: czarnej, czarno-szarej lub electric shadow (tylko dla odmiany elektrycznej).
Odświeżony design
Z przodu nowe modele IONIQ Hybrid oraz IONIQ Plug-in otrzymały zmodernizowany grill z siatkowym wypełnieniem. Nowy IONIQ Electric również otrzymał nowy zabudowany grill z charakterystycznym wzorem. Wszystkie trzy modele dostały inny wzór przedniego zderzaka ze srebrną listwą u dołu, antracytową listwę na tylnym zderzaku oraz przednie obudowy świateł do jazdy dziennej o dynamicznym wyglądzie. Światła do jazdy dziennej, reflektory przednie i światła tylne LED zostały przeprojektowane tak, aby IONIQ wyróżniał się w nocy. Uzupełnieniem są nowe wzory obręczy kół oraz rozszerzenie palety dostępnych kolorów nadwozia do 9 lakierów.
IONIQ Electric z większą baterią
IONIQ teraz oferuje zaawansowany system łączności Blue Link, aktywne systemy bezpieczeństwa i wspomagania jazdy SmartSense oraz najnowocześniejsze funkcje info-rozrywki. Ponadto użytkownicy modelu IONIQ Electric skorzystają z dodatkowej pojemności energetycznej, dzięki powiększonej do 38,3 kWh baterii (wcześniej 28 kWh). Zwiększona o 36% pojemność baterii pozwala na pokonanie 294 km. Zastosowany silnik elektryczny dostarcza moc maksymalną 136 KM oraz 295 Nm momentu obrotowego. Auto wyposażona również w mocniejszą pokładową ładowarkę pozwalającą teraz na ładowanie z mocą 7,2 kW wobec wcześniejszej 6,6 kW. Ładowanie przy użyciu stacji szybkiego ładowania o mocy 100 kW pozwoli na osiągniecie stanu 80 procent w zaledwie 54 minuty.
IONIQ Hybrid i IONIQ Plug-in
Hyundai IONIQ Hybrid oraz Hyundai IONIQ Plug-in napędza czterocylindrowy silnik benzynowy Kappa 1.6 GDI osiągający moc 105 KM oraz 147 Nm. Silnik elektryczny z magnesami trwałymi w wersji hybrydowej osiąga moc 43 KM (32 kW) oraz moment obrotowy 170 Nm, a litowo-polimerowe akumulatory mają pojemność 1,56 kWh i zostały umieszczone pod tylnymi siedzeniami. Jednostka elektryczna w wersji Plug-in dostarcza 60,5 KM (44,5 kW) mocy oraz 170 Nm momentu obrotowego. Odmiana Plug-in posiada akumulatory o pojemności 8,9 kWh, które pozwalają na pokonanie 52 kilometrów w trybie czysto elektrycznym z prędkością do 120 km/h. Dzięki połączeniu elektrycznego silnika z jednostką 1.6 GDI modele IONIQ Hybrid oraz IONIQ Plug-in osiągają moc 141 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 265 Nm.
Nowy IONIQ Hybrid oraz IONIQ Plug-in będą dostępne od lipca 2019 roku. Dostępność wersji IONIQ Electric planowana jest od września 2019 roku.