Hyundai Kona Hybrid to trzeci model w gamie tego wielokrotnie nagradzanego, niewielkiego SUV-a. Tradycyjna spalinowa Kona zadebiutowała w 2017 roku, rok później Hyundai zaprezentował model Kona Electric. Od rynkowego debiutu w październiku 2017 roku model Kona został sprzedany na rynku europejskim w liczbie blisko 120 000 sztuk.
Testowaliśmy: Hyundai Kona Electric 64 kWh Premium
Hybrydowa odmiana oferuje wydajny napęd hybrydowy oraz szereg udoskonaleń technologicznych. W aucie zastosowano 4-cylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jednostka napędowa zapewnia moc 105 KM i moment obrotowy 147 Nm. Silnik elektryczny z magnesami trwałymi dostarcza 43,5 KM (32 kW) oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 170 Nm. Polimerowa bateria litowo-jonowa o pojemności 1,56 kWh zapewnia wyjątkową wydajność ładowania i rozładowania, optymalizując moc wyjściową akumulatora wysokiego napięcia i umożliwiając szybką regenerację. Łączna moc układu napędowego wynosi 141 KM (104 kW) i 265 Nm momentu obrotowego.
Z silnikiem współpracuje 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Dzięki niżej zamontowanemu akumulatorowi samochód ma również niżej położony środek ciężkości, co sprawia, że przyjemność z prowadzenia jest jeszcze większa. W trybie eco istnieje możliwość hamowania odzyskowego za pomocą łopatek znajdujących się przy kierownicy. Po przełączeniu w tryb sport łopatki umożliwiają ręczną zmianę biegów. Duży kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego posiada grafiki specjalnie przygotowane dla wersji hybrydowej. Dodatkowo opcjonalny wyświetlacz Head-up dostarcza informacje istotne dla kierowcy na linii wzroku.
Sprawdź: TEST Hyundai IONIQ Plug-in Platinum: drogie oszczędzanie
Kona Hybrid otrzymała zaawansowane funkcje łączności Blue Link (kierowca może m.in. zdalnie zamknąć lub otworzyć pojazd za pomocą aplikacji na smartfona), aktywne systemy bezpieczeństwa SmartSense, stale monitorujące środowisko wokół pojazdu, a także systemy wspomagania jazdy i najnowocześniejsze funkcje audio-informacyjne.
Opcjonalny system multimedialny z nawigacją wyświetla szeroki zakres przydatnych informacji na dzielonym ekranie dotykowym o przekątnej 10,25 cala oraz zapewnia obsługę głosową w sześciu językach przy wykorzystaniu technologii gromadzenia danych w chmurze. Wyświetlacz pozwala na dzielenie widoku na dwa ekrany oraz na edycję widżetów i ikon. Już w standardowym systemie łączności, na 7-calowym wyświetlaczu można odzwierciedlić zawartość swojego smartfona za pomocą funkcji Android Auto i Apple CarPlay. W opcji pojawia się bezprzewodowa indukcyjna ładowarka (standard Qi) do telefonów komórkowych.
Przeczytaj: Pali tak mało, że ciężko w to uwierzyć. Hyundai Elantra 1.6 MPi 126 KM 6 MT Style - TEST, OPINIA
Oprócz tego nowa KONA Hybrid została wyposażona w usługę Hyundai LIVE dostępną z nawigacją satelitarną. Klienci otrzymają bezpłatną pięcioletnią subskrypcję na tę usługę, która dostarcza bieżące informacje o pogodzie, ruchu drogowym, wolnych miejscach parkingowych oraz stacjach ładowania, a także umożliwia w czasie rzeczywistym wyszukiwanie miejsc, którymi zainteresowany jest użytkownik pojazdu.
W wyposażeniu pojawia się podgrzewana kierownica, przednie fotele dostępne z 3-stopniowym podgrzewaniem, a także opcjonalnie z 3-stopniowym wentylowaniem. Tylne siedzenia także mogą być podgrzewane. W standardowym wyposażeniu model dostępny jest z czarną materiałową tapicerką wykończoną białymi szwami. Klienci mogą wybrać także tapicerkę skórzano-materiałową lub skórzaną wykończoną białymi lamówkami. Dostępne będą także dobrze znane już pakiety Lime oraz Red. Kolorowe akcenty pojawiają się wokół kratek nawiewu klimatyzacji, dźwigni zmiany biegów, przycisku do uruchamiania silnika. Ponadto w pakietach Lime oraz Red pasy bezpieczeństwa są w kolorze odpowiednio limonkowym lub czerwonym, a klamki wewnętrzne wykończone są lakierem w kolorze fortepianowej czerni.
Cena w Polsce
Hyundai Kona Hybrid dostępny będzie w trzech wersjach wyposażenie: Comfort, Style oraz Premium. Do wersji z napędem hybrydowym będzie można zamówić pakiety znane już z wersji spalinowych. Ceny modelu w wersjach bazowej odpowiednio Comfort, Style i Premium to 99 900 zł, 105 900 zł i 123 900 zł.