Pod maską koreańskiego auta pracuje 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 156 KM i 190 Nm momentu obrotowego. Dodatkowo dołączono do niej jednostkę elektryczną, która generuje 51 KM i 205 Nm. Ponieważ wartości silnika spalinowego i elektrycznego nie sumują się dokładnie, na ten moment nie wiadomo jaką dokładną mocą dokumentuje się Sonata Hybrid.
Zobacz też: TEST Hyundai Genesis 3.8 V6: pierwsza jazda klasą premium po koreańsku
Za przeniesienie powyższych wartości na koła odpowiadać ma 6-biegowa przekładnia automatyczna. Jest to bardzo innowacyjna konstrukcja ponieważ sprzęgło które współpracuje z nią ma mniej tarcz co ma przełożyć się na lepszą wydajność. Energia elektryczna gromadzona będzie w akumulatorach litowo-jonowym ukrytych w bagażniku. Niewielka ich wielkość spowodowała minimalny spadek pojemności kufra – z 377 l do 342 l.
Auto zadebiutuje podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego w Detroit. Hyundai Sonata Hybrid ma być sprzedawana głównie na rynku amerykańskim. Czy trafi do Europy? Na razie nie wiadomo.