W dniu 28 września br. Hyundai zaprezentował światu nowej generacji, zelektryfikowany samochód sportowy RM20e Racing Midship. Przełomowe dla marki wydarzenie miało miejsce na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Pekinie 2020. Skrót RM odnosi do określenia „Racing Midship” używanego dla prototypowych modeli z rodzinny "N". Nazwa nawiązuje do centralnie umieszczonego zespołu napędowego, który zapewnia idealną równowagę prowadzenia i zwinność.
Sprawdź: Nowy Hyundai i30 N bez tajemnic! Koreański hot hatch po liftingu jest lżejszy, szybszy i mądrzejszy
Kosmiczne osiągi
Za napęd prototypowego modelu odpowiada elektryczny silnik o mocy 810 KM (596 kW) i momencie obrotowym na poziomie 960 Nm. W efekcie RM20e przyśpiesza od 0 do 100 km/h w niespełna 3 sekundy, a prędkość 200 km/h osiąga w nie całe 10 sekund. Kosmiczne przyśpieszenie jest możliwe m.in dzięki centralnym umieszczeniu silnika i napędowi na tylną oś. Ponadto pomimo świetnych osiągów auto klei się do drogi i skutecznie hamuje, zachowując przy tym zdolność do codziennego poruszania się po drogach.
Nowy zelektryfikowany RM20e wprowadza sprawdzoną platformę RM w nową dekadę XXI wieku, rozszerzając zakres wydajności elektryfikacji w normalnych warunkach drogowych oraz w modelach Racing Midship. Inżynierowie Hyundai projektujący modele N nadal gromadzą cenne informacje na temat rozwoju bezemisyjnej wydajności.
- Albert Biermann, Prezes i Szef Działu Badań i Rozwoju Hyundai Motor Group
Projekt RM, mający na celu opracowanie i wdrożenie nowych technologii, znanych ze sportów motorowych, do przyszłych sportowych modeli N, Hyundai rozpoczął już w 2012 roku. Od momentu powstania projektu RM następowała stopniowa ewolucja serii RM, której efekty przedstawiają koncepty: RM14, RM15, RM16 i RM19. W 2019 roku zaprezentowano pierwszy elektryczny samochód wyścigowy Hyundaia, Veloster N eTCR opracowany na potrzeby wyścigów z serii eTCR.
Nie przegap: Oto nowy Hyundai Tucson. Koreański SUV jeszcze nigdy nie był tak efektowny - GALERIA
Niedawna inwestycja i partnerstwo strategiczne firm Hyundai z Rimac Automobili ułatwiły wspólny rozwój prototypów BEV i FCEV. Zelektryfikowana platforma RM będzie ewoluować wraz z rozwojem partnerstwa z Rimac. Hyundai Motor Group przedstawił także strategię wdrożenia 44 przyjaznych dla środowiska modeli do 2025 roku.
RM20e - dane techniczne
Silnik |
inwerter wykorzystujący napięcie 800V |
|
Moc | 810 KM i 960 Nm | |
Skrzynia | Reduktor z jednym przełożeniem | |
Bateria |
Pojemność: 60 kWh, moc szczytowa: 600 kW |
|
Hamulce |
6-tłoczkowe z przodu, 4-tłoczkowe z tyłu |
|
Zawieszenie |
Kolumny MacPhersona z przodu, Podwójne wahacze z tyłu |
|
Prędkość maks. | 250 km/h |