Hyundai RM20e zadebiutował w Pekinie. To sportowy samochód elektryczny o kosmicznych osiągach - GALERIA

2020-09-29 10:00

Hyundai RM20e Racing Midship zadebiutował na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Pekinie 2020. Elektryczny samochód wyścigowy o kosmicznych osiągach to nowa wizytówka marki, przedstawiająca potencjał sportowych modeli spod znaku "N". Bezszelestny sportowiec dysponuje mocą 810 KM i momentem obrotowym wynoszącym aż. 960 Nm. W efekcie sprint od 0 do 100 km/h wynosi mniej niż 3 sekundy.

W dniu 28 września br. Hyundai zaprezentował światu nowej generacji, zelektryfikowany samochód sportowy RM20e Racing Midship. Przełomowe dla marki wydarzenie miało miejsce na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Pekinie 2020. Skrót RM odnosi do określenia „Racing Midship” używanego dla prototypowych modeli z rodzinny "N". Nazwa nawiązuje do centralnie umieszczonego zespołu napędowego, który zapewnia idealną równowagę prowadzenia i zwinność.

Sprawdź: Nowy Hyundai i30 N bez tajemnic! Koreański hot hatch po liftingu jest lżejszy, szybszy i mądrzejszy

Hyundai RM20e Racing Midship

i

Autor: Hyundai Hyundai RM20e Racing Midship

Kosmiczne osiągi

Za napęd prototypowego modelu odpowiada elektryczny silnik o mocy 810 KM (596 kW) i momencie obrotowym na poziomie 960 Nm. W efekcie RM20e przyśpiesza od 0 do 100 km/h w niespełna 3 sekundy, a prędkość 200 km/h osiąga w nie całe 10 sekund. Kosmiczne przyśpieszenie jest możliwe m.in dzięki centralnym umieszczeniu silnika i napędowi na tylną oś. Ponadto pomimo świetnych osiągów auto klei się do drogi i skutecznie hamuje, zachowując przy tym zdolność do codziennego poruszania się po drogach.

Zobacz: Benzyna, hybryda, elektryk. To samo nadwozie, ale ogromne różnice w prowadzeniu! Energy Mix Arval 2020

Nowy zelektryfikowany RM20e wprowadza sprawdzoną platformę RM w nową dekadę XXI wieku, rozszerzając zakres wydajności elektryfikacji w normalnych warunkach drogowych oraz w modelach Racing Midship. Inżynierowie Hyundai projektujący modele N nadal gromadzą cenne informacje na temat rozwoju bezemisyjnej wydajności.

- Albert Biermann, Prezes i Szef Działu Badań i Rozwoju Hyundai Motor Group

Hyundai RM20e Racing Midship

i

Autor: Hyundai Hyundai RM20e Racing Midship

Projekt RM, mający na celu opracowanie i wdrożenie nowych technologii, znanych ze sportów motorowych, do przyszłych sportowych modeli N, Hyundai rozpoczął już w 2012 roku. Od momentu powstania projektu RM następowała stopniowa ewolucja serii RM, której efekty przedstawiają koncepty: RM14, RM15, RM16 i RM19. W 2019 roku zaprezentowano pierwszy elektryczny samochód wyścigowy Hyundaia, Veloster N eTCR opracowany na potrzeby wyścigów z serii eTCR. 

Nie przegap: Oto nowy Hyundai Tucson. Koreański SUV jeszcze nigdy nie był tak efektowny - GALERIA

Niedawna inwestycja i partnerstwo strategiczne firm Hyundai z Rimac Automobili ułatwiły wspólny rozwój prototypów BEV i FCEV. Zelektryfikowana platforma RM będzie ewoluować wraz z rozwojem partnerstwa z Rimac. Hyundai Motor Group przedstawił także strategię wdrożenia 44 przyjaznych dla środowiska modeli do 2025 roku.

RM20e - dane techniczne

Silnik

inwerter wykorzystujący

napięcie 800V

Moc 810 KM i 960 Nm
Skrzynia Reduktor z jednym przełożeniem
Bateria

Pojemność: 60 kWh,

moc szczytowa: 600 kW

Hamulce

6-tłoczkowe z przodu,

4-tłoczkowe z tyłu

Zawieszenie

Kolumny MacPhersona z przodu,

Podwójne wahacze z tyłu

Prędkość maks. 250 km/h