Hyundai Veloster Turbo R-Spec od bazowej odmiany różni się m.in. zawieszeniem bardziej przystosowanym do sportowej jazdy, a także lepiej dopracowanym układem kierowniczym, który skutkuje lepszym prowadzeniem auta. Do napędzania wciąż służy turbodoładowany, benzynowy silnik 1.6 T-GDI o mocy 186 KM i momencie obrotowym na poziomie 265 Nm. Dzięki temu na sprint 0-100 km/h Veloster potrzebuje 8.4 s, zaś prędkość maksymalna to 214 km/h.
Sprawdź też: Hyundai Veloster Turbo - CENA w POLSCE od 107 900 zł - WIDEO
Z zewnątrz wyjątkowa wersja otrzymała m.in. czerwone elementy, kontrastujące z kolorem nadwozia. W kabinie pasażerskiej pojawiły się sportowe fotele z naciągniętą na nie czerwoną tapicerką ze skóry, drążek zmiany biegów z wygodniejszą gałką oraz logo wariantu R-Spec.
Pierwsze egzemplarze sportowego Hyundaia trafią do klientów już w lutym 2014 roku.