Skoda wyraźnie rozwija swój język projektowania. Auta czeskiej marki stają się coraz odważniejsze stylistycznie, a tradycyjne rozwiązania zastępują nowe koncepcje. Skoda Enyaq iV pokazuje w jaką stronę zmierza marka. Pełna elektryfikacja oraz masa innowacji debiutujących w tym pojeździe budzi podziw i uznanie.
Pisaliśmy: Nowa Skoda Enyaq iV zaprezentowana! Jest elektryczna i pełna nowoczesnych rozwiązań - GALERIA, WIDEO
Zaprezentowany 1 września w Pradze samochód jest pierwszym, w pełni bezemisyjnym modelem przeznaczonym do masowej produkcji. Cały projekt ma wiele wspólnego z nadchodzącym Volkswagenem ID.4, ponieważ podobnie jak elektryk z Wolfsburga, Skoda Enyaq iV bazuje na modularnej płycie podłogowej MEB. Samochód rozmiarami przypomina model Kodiaq (4649 mm długości, 1879 mm szerokości, 1616 mm wysokość, rozstaw osi 2765 mm). Bagażnik legitymuje się wartością 585 litrów przestrzeni załadunkowej.
Wersja specjalna Founders Edition
Skoda Enyaq iV będzie dostępna zarówno z napędem na tylną oś, jak i napędem na wszystkie koła. Samochód zaoferuje duży zasięg, szybkie ładowanie, ma być łatwy w obsłudze i przystępnie wyceniony. Auto trafi do sprzedaży w wersjach podstawowych oraz ekskluzywnych. Na szczególną uwagę zasługuje odmiana Enyaq iV Founders Edition. Ta bogato wyposażona seria limitowana do 1895 sztuk, została stworzona na obchody 125-lecia firmy. Pojazdy z tej edycji trafią do klientów w 2021 r.
Zobacz: Tego jeszcze w Skodzie nie było - elektryczna Skoda Enyaq iV odsłania wnętrze
Wersja Founders Edition oraz wariant Enyaq vRS iV wyposażone są w opcję Crystal Face (imponujący podświetlany grill w standardzie) oraz 21-caloweobręcze kół. W wersjach 80 iV i 80x iV będzie to wyposażenie dodatkowe. Wersja Founders Edition dostępna jest z dwoma kombinacjami silnika i baterii, w dwóch kolorach. Inne charakterystyczne cechy to sportowe zderzaki z przodu i z tyłu oraz wnętrze ecoSuite Design Selection z tapicerką z ekologicznie garbowanej skóry.
Skoda Enyaq iV - cena
Wstępne informacje mówią, że w Niemczech elektryczna Skoda Enyaq iV wystartuje z cenami od ok. 35 tys euro (ok 155 tys. zł). Produkcja będzie odbywać się w fabryce w Mlada Boleslav.
Elektryczny zespół napędowy
W konstrukcji auta zastosowano zupełnie nowy układ napędowy wykorzystujący możliwości modułowej platformy dla samochodów elektrycznych Grupy Volkswagen. Bateria litowo-jonowa jest tutaj zintegrowana z podłogą, aby zapewnić więcej miejsca. Trzy pojemności akumulatora, pięć mocy silnika od 109 do 225 kW oraz napęd na tylną oś lub na cztery koła sprostają wszelkim wymaganiom i sposobom użytkowania. Dzięki zasięgowi do 510 km w cyklu WLTP auto ma być idealnym towarzyszem codziennego życia. Co ciekawe Enyaq iV uciągnie przyczepę do 1400 kg (nachylenie 8%) lub 1200 kg (nachylenie 12%).
Dostępne wersje
Skoda Enyaq 50 iV | bateria 52 kWh, RWD, silnik 109 kW / 148 KM, zasięg WLTP 340 km |
---|---|
Skoda Enyaq 60 iV | bateria 58 kWh, RWD, silnik 132 kW / 179 KM, zasięg WLTP 390 km |
Skoda Enyaq 80 iV | bateria 77 kWh, RWD, silnik 150 kW / 204 KM, zasięg WLTP 510 km |
Skoda Enyaq 80x iV | bateria 77 kWh, AWD, silnik 195 kW / 265 KM, zasięg WLTP 460 km |
Skoda Enyaq vRS iV | bateria 77 kWh, AWD, silnik 225 kW / 265 KM, zasięg WLTP 460 km |
Moc i osiągi
Wersja | Bateria | Moc | 0-100 km/h | Zasięg |
---|---|---|---|---|
Enyaq 50 iV | 52 kWh | 148 KM & 220 Nm | 11,4 s | 340 km |
Enya 60 iV | 58 kWh | 179 KM & 310 Nm | 8,7 s | 390 km |
Enyaq 80 iV | 77 kWh | 204 KM & 310 Nm | 8,5 s | 510 km |
Enyaq 80x iV | 77 kWh | 265 KM & 425 Nm | 6,9 s | 460 km |
Enyaq vRS iV | 77 kWh | 306 KM & 460 Nm | 6,2 s | 460 km |